Hjemmetrening i koronaens tid

Boktips og øvelser: Det er underlige tider for oss alle, og litt aktivitet er ekstra sunt nå!

Publisert: Skrevet av: Jannicke Storm Glomsrød, ARK-bloggen

Nå som vi alle tvinges til å tilbringe mye tid hjemme, er det lett å bli mer inaktiv og kanskje litt sedat.

Trenger du hjelp til få i gang blodpumpa mens unntakstilstanden råder?

Hjemmetrening byr på masse muligheter, uansett om du har stor plass, liten plass, en skog utenfor døra eller bygater å løpe i.

Vi har masse boktips til deg om gode treningsbøker som kommer godt med nå.

Seks treningsbøker i koronaens tid

Treningsdagboka av Camilla Aastorp

Ei bok full av girl power og inspirasjon fra en av Norges største influensere.

Denne boka heier på deg når du trenger det som mest. Når du loggfører øktene dine, får du muligheten til å klappe deg selv på skulderen og være stolt av innsatsen du har gjort for å ta vare på deg selv. You go, girl! Treningsfrue Camilla Aastorp er PT, foredragsholder og en av Norges mest populære influensere.

Treningsdagboka, hjemmetrening, treningstips, trene hjemme

Fit på 30 dager av Desirée Andersen

Her får du fire øvelser som trener hele kroppen!

30 dager er alt som skal til for å bidra til å skape god helse, overskudd, glede og en sunn livsstil som varer og varer.

Med denne boka gir Desirèe Andersen deg det du trenger for å få en lettere, sunnere og sprekere livsstil.

Ingen er like, og vi har ikke samme hverdag eller mål, men det skal være lett å leve sunt. Derfor er denne boken bygget opp slik at du kan velge den veien som passer din definisjon av fit. Enten du ønsker å gå ned i vekt, bli sterkere, få bedre kondisjon eller vil bli inspirert til et sunnere kosthold.

Her får du Desirèes populære oppskrifter og treningsøvelser samlet. Fire ukesmenyer med praktiske handlelister som kan få plass i en travel hverdag. Det er hjemmelaget sunn mat basert på gode råvarer, som kan spises av hele familien. Men det er også plass til noen søte belønninger til slutt.

Fit på 30 dager, hjemmetrening, treningstips, trene hjemme

Desirées sunne matplanlegger av Desirée Andersen

Med 13 treningsprogrammer og over 70 ulike oppskrifter gjør denne 20-ukers journalen det lett å planlegge måltider og holde effektivt orden på trening, innkjøp og andre aktiviteter.

Et perfekt verktøy for å nå målene du har satt deg!

De første fire ukene i planleggeren er fylt ut med handlelister og kostplan til alle måltider. Deretter fungerer den som en utfyllingsbok med oppsett for hver uke med plass til å skrive inn alt som angår din mat og helse.

Desirèes sunne matplanlegger, hjemmetrening, trene hjemme, treningstips

Yoga: Helt enkelt av Bente Helene Schei

Yoga, det er veien for å roe ned og aktivere kroppen.

I denne boka fokuserer yogalærer Bente Helene Schei på det klassiske og enkle i yogaen og gir deg de beste konkrete øvelsene og programmene du kan følge hjemme.

Yoga helt enkelt!

Sterk med strikk: Enkle styrkeøvelser for råskap og treningsglede av Silje Torp

Silje Torps tøffe og enkle strikkøvelser for hele kroppen!

I Sterk med strikk viser Silje Torp hvordan du trener med strikk, og gir deg tøffe og enkle øvelser for absolutt hele kroppen.

Å bruke strikk er en skånsom måte å jobbe med motstand på, og strikken tillater deg å gjøre treningen i eget tempo, på dine egne premisser. Når du trener med strikk, legger du på ekstra motstand eller støtte i en øvelse. Du bestemmer selv hvor tungt det skal være, og du kan bruke flere strikker for å trene flere muskelgrupper i én øvelse.

Boka gir deg øvelser du selv kan sette sammen til en flott treningsøkt, eller du kan velge et av programmene Silje har satt sammen for deg.

Sterk med strikk, hjemmetrening, trene hjemme, treningstips

Løpeboka av Tor Fauske og Anders Mølser Galaasen

Såfremt du ikke er tvunget til å sitte hjemme, og holder deg unna nærkontakt med folk, kan du løpe!

Løping kan du gjøre hvor som helst og når som helst, det krever minimalt med utstyr og planlegging. Løping er verdens enkleste og mest effektive form for mosjon.

I denne boka gir landets fremste løpeeksperter deg sine aller beste tips til maksimal løpeglede. Stikkordet er variasjon: Du blir introdusert for ulike former for løping: korte og lange joggeturer, skogsløp, gateløp, ultraløp, motbakkeløp, intervalltrening. Og du kan løpe i by eller i terreng, og gjennom hele året.

Løpeboka