Kompetanse og lærerprofesjonalitet

Kompetanse og lærerprofesjonalitet

Nettpris
263,-
Førpris 329,- Spar 66,-
Pocket

KLIKK&HENT

- i din ARK-butikk!

×

Spar tid og frakt med KLIKK&HENT!

Når du bruker KLIKK&HENT, kan du hente varene dine i en av våre butikker etter en time. Du slipper å betale frakt og får varene dine med en gang til den samme lave prisen som på nett.

Slik bestiller du

Legg inn mobilnummer og trykk på OK-knappen. Fra du får bekreftelse på SMS, vil varen bli holdt av i to dager til aktuell nettpris. Du betaler i butikken når du henter varen.

Reserver i butikk. Hent når det passer innen 48 timer.

NETTBESTILLING

- få varen levert rett hjem!

Sendes normalt fra oss i løpet av 2-3 virkedager

Fri frakt på kjøp over 249,-
Skriv anmeldelse
Lagerstatus Sendes normalt fra oss i løpet av 2-3 virkedager
Format Pocket
Utgivelsesår 2017
Forlag Fagbokforl.
Språk Bokmål
ISBN 9788245022612
Sider 162
Emne Pedagogikk

Om Kompetanse og lærerprofesjonalitet

Kompetanse er et begrep som de fleste av oss bruker i vår dagligtale. Det blir ofte brukt enten som betegnelse på en ressurs eller en mangel ved personer eller yrkesgrupper. Kunnskapssamfunnet krever at landet har en kompetansepolitikk. Vi hører gjerne at lærerkompetansen er for lav og må styrkes. Skolen skal utvikle grunnleggende kompetanse og høyere utdanning er avgjørende for at nasjonen skal være konkurransedyktig i fremtiden. Kompetanseutvikling er viktig i arbeidslivet, og spisskompetanse kreves når oppgaven er vanskelig å løse. Vi møter slike oppfatninger i mange sammenhenger i dagens politiske debatt, og kanskje spesielt i utdanningspolitikken. Men hva handler alt dette egentlig om? Er vi enige om hva begrepet skal dekke? Problemet kan bli at vi snakker forbi hverandre fordi vi ikke har en velfundert oppfatning av hva kompetansebegrepet innebærer. Det denne boken gjør, er å presentere et felles referansegrunnlag slik at kommunikasjonen kan bli klarere og samtalen om kompetanse mer meningsfylt. Spesielt tar boken opp temaer som er relevante for lærerkompetanse og profesjonalitet. Boken passer for lærere, lærerstudenter og dem som utdanner lærere på høyskoler og universiteter, men også andre som er interessert i læreres arbeid, skole og utdanning. Astrid Tolo er førsteamanuensis i pedagogikk ved Institutt for pedagogikk, Universitetet i Bergen. Tolo har lang undervisningserfaring fra lærerutdanning, bachelor og master i pedagogikk. Siden 2014 har hun vært utnevnt som Research Associate ved Oxford University Center for Educational Assessment (OUCEA), og siden 2016 som nestleder i Center for the Science of Learning and Technology (SLATE) ved UiB. Tolo leder for tiden to prosjekter i samarbeid mellom OUCEA og SLATE, Intelligent Accountability og Technology Enhanced Formative Assessment.


Kundevurderinger

ARKs anbefalinger

Det finnes ingen vurderinger av dette produktet. Skriv anmeldelse

Anbefalt


Tips en venn