Playing with Religion in Digital Games

Forfatter

Del av serien

Kort om boken

Shaman, paragon, God-mode: modern video games are heavily coded with religious undertones. From the Shinto-inspired Japanese video game Okami to the internationally popular The Legend of Zelda and Halo, many video games rely on religious themes and …

Oppdag mer

Velg tagger...
Spar {0}
Spar {0} som ARK-VENN
{0} til nettpris
med Klikk&Hent
Format/språk
Format
Forklaring av formater
  • Innbundet

    Bok med hardt omslag.

  • Pocket

    Heftet bok med mykt omslag.

  • Kartonert

    Bok med tykke, stive sider.

  • E-Bok

    Digitalt format. E-bok kan leses i ARK-appen eller på Kindle. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.

  • Nedlastbar lydbok

    Digitalt format. Nedlastbar lydbok kan lyttes til i ARK-appen. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.

  • Digikort lydbok

    Lydbok på digikort. Krever Digispiller.

  • Compact Disc

    Lydbok eller musikk på CD. Krever CD-spiller eller annen kompatibel avspiller.

  • Vinyl

    Vinylplate. Krever platespiller.

  • DVD

    DVD-film. Krever DVD-spiller eller annen kompatibel avspiller.

  • Blu-ray

    Blu-ray-film. Krever Blu-ray-spiller eller annen kompatibel avspiller.

   Fri frakt
   Alltid bytterett - Norges beste. Bytt uten kvittering.

    Om Playing with Religion in Digital Games

    Shaman, paragon, God-mode: modern video games are heavily coded with religious undertones. From the Shinto-inspired Japanese video game Okami to the internationally popular The Legend of Zelda and Halo, many video games rely on religious themes and symbols to drive the narrative and frame the storyline. Playing with Religion in Digital Games explores the increasingly complex relationship between gaming and global religious practices. For example, how does religion help organize the communities in MMORPGs such as World of Warcraft? What role has censorship played in localizing games like Actraiser in the western world? How do evangelical Christians react to violence, gore, and sexuality in some of the most popular games such as Mass Effect or Grand Theft Auto? With contributions by scholars and gamers from all over the world, this collection offers a unique perspective to the intersections of religion and the virtual world.

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Gi din vurdering: 
    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    E-Bok
    Kopisperre
    Teknisk DRM
    Filformat
    ePUB
    Utgivelsesår
    2014
    Forlag
    Indiana University Press
    Språk
    Engelsk
    ISBN
    9780253012630

    Anbefalt