Spill- og dataprogrammeringen illustrert trinn-for-trinn-guide

Forfatter

Del av serien

Kort om boken

Er du interessert i dataspill og animasjoner? Har du lyst til å lage dine egne programmer og spill? Denne boken er akkurat det en spirende programmerer trenger. Her blir vi først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, og med erfaringen…
199,-
Format/språk
Format
Forklaring av formater

    Om Spill- og dataprogrammering

    Er du interessert i dataspill og animasjoner? Har du lyst til å lage dine egne programmer og spill? Denne boken er akkurat det en spirende programmerer trenger. Her blir vi først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, og med erfaringene derfra går vi videre til å programmere med det litt mer fryktinngytende Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og vil gjøre selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle.

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2017
    Forlag
    Spektrum
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788231611752
    Sider
    224
    Originaltittel
    Computer coding for kids
    Emne
    Dataspill, Programmering, Python, Scratch
    Oversatt av
    Magnussen, Bjørnar

    Anbefalt

    Anbefalt