Ledelse for læring i mulighetenes skoleskoleledelse i skjæringsfeltet mellom allmenndanning og talentutvikling

Forfatter

Kort om boken

Denne boken handler om ledelse for læring i mulighetenes skole. Det betyr ledelse for læring i en skole som særlig fokuserer på mulighetene for den enkelte elev og for fellesskapene, og for en mangfoldig og meningsfull kunnskapsutvikling. Forfattern…
Fri frakt
359,-
449,-
Spar 90,-
Format/språk (2 forskjellige)
Format
Pocket
Forklaring av formater
  • Innbundet

    Bok med hardt omslag.

  • Pocket

    Heftet bok med mykt omslag.

  • Kartonert

    Bok med tykke, stive sider.

  • E-Bok

    Digitalt format. E-bok kan leses i ARK-appen eller på Kindle. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.

  • Nedlastbar lydbok

    Digitalt format. Nedlastbar lydbok kan lyttes til i ARK-appen. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.

  • Digikort lydbok

    Lydbok på digikort. Krever Digispiller.

  • Compact Disc

    Lydbok eller musikk på CD. Krever CD-spiller eller annen kompatibel avspiller.

  • Vinyl

    Vinylplate. Krever platespiller.

  • DVD

    DVD-film. Krever DVD-spiller eller annen kompatibel avspiller.

  • Blu-ray

    Blu-ray-film. Krever Blu-ray-spiller eller annen kompatibel avspiller.

    Om Ledelse for læring i mulighetenes skole

    Denne boken handler om ledelse for læring i mulighetenes skole. Det betyr ledelse for læring i en skole som særlig fokuserer på mulighetene for den enkelte elev og for fellesskapene, og for en mangfoldig og meningsfull kunnskapsutvikling. Forfatterne vektlegger særlig spenningsforholdet mellom allmenndanning og talentutvikling og bokens kapitler gir ulike eksempler og perspektiver på hvordan ledelse på ulike nivå i slike miljøer har betydning for elevenes kunnskapsutvikling og læringsfellesskap. Eksemplene i boken er fra nye studier innen ulike skolevirkeligheter som toppidrettsgymnas, grunnskole, kulturskole og en dansk friskole som særlig vektlegger estetisk tilnærming til læring. Bokens kapitler tilbyr også teoretiske drøftinger om ledelse fra ulike perspektiv. Til sammen er hensikten å styrke refleksjonskompetansen om skoleledelse for en bærekraftig og meningsfull kunnskapsutvikling i skolen. Boken er skrevet av forfattere fra et mangfold av kunnskapsfelt innen utdanning, kunstfag og ledelse, der vitenskap og kunst knyttes sammen på tvers av fag og tradisjoner. Samarbeidet fagpersonene imellom har gitt spennende resultater som bringer nye perspektiver og kunnskap om ledelse for læring. Boken er derfor et bidrag til skoleledelsesfeltet i bred forstand.

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Gi din vurdering: 
    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2015
    Forlag
    Cappelen Damm akademisk
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788202482459
    Sider
    260
    Redigert av
    Angelo, Elin, Emstad, Anne Berit

    Anbefalt

    Anbefalt