Innføring i markedsføringsledelse

Forfatter

Kort om boken

Innføring i markedsføringsledelse dekker grunnprinsippene i markedsføringsledelse. Det viktigste arbeidsverktøyet er markedsplanen, og boken gir en grundig beskrivelse av hva en god markedsplan bør inneholde, og av arbeidsprosessen. Vellykket marke…
Fri frakt
498,-
Format/språk
Format
Forklaring av formater

    Om Innføring i markedsføringsledelse

    Innføring i markedsføringsledelse dekker grunnprinsippene i markedsføringsledelse. Det viktigste arbeidsverktøyet er markedsplanen, og boken gir en grundig beskrivelse av hva en god markedsplan bør inneholde, og av arbeidsprosessen. Vellykket markedsføringsledelse dreier seg om å utvikle en effektiv kundeledelse, en effektiv produktledelse og en effektiv merkeledelse. Forfatteren legger vekt på at disse tre ledelsesområdene bør sees i sammenheng i arbeidet med å selge selskapets produkter og tjenester. En slik helhetlig tilnærming innebærer at kunderelasjoner og merkenavn bidrar til produktets verdi. Boken synliggjør også viktigheten av analyser av kunder, markeder og konkurrenter. Grundige og kontinuerlige analyser er en forutsetning for å identifisere hvilke tiltak som gir effekt og langsiktig lønnsomhet. Fred Selnes er professor i strategi og markedsføring ved Høyskolen i Buskerud.

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2012
    Forlag
    Akademika
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788232100262

    Anbefalt

    Anbefalt