Nylig sett
Nytt i ønskelisten
I handlekurven
Ingen nylig sett
Kvalitet og kreativitet i klasserommet

Kvalitet og kreativitet i klasserommet

ulike perspektiver på undervisning

Nettpris
335,-
Veil. pris 419,- Spar 84,-
Pocket

KLIKK&HENT

- i din ARK-butikk!

×

Spar tid og frakt med KLIKK&HENT!

Når du bruker KLIKK&HENT, kan du hente varene dine i en av våre butikker etter en time. Du slipper å betale frakt og får varene dine med en gang til den samme lave prisen som på nett.

Slik bestiller du

Legg inn mobilnummer og trykk på OK-knappen. Fra du får bekreftelse på SMS, vil varen bli holdt av i to dager til aktuell nettpris. Du betaler i butikken når du henter varen.

Reserver i butikk. Hent når det passer innen 48 timer.

NETTBESTILLING

- få varen levert rett hjem!

På lager. Sendes normalt fra oss i løpet av 1-2 virkedager

Fri frakt på kjøp over 249,-
Skriv anmeldelse
Lagerstatus På lager. Sendes normalt fra oss i løpet av 1-2 virkedager
Format Pocket
Utgivelsesår 2017
Redaktør Askeland, Norunn; Kverndokken, Kåre; Siljan, Henriette Hogga
Forlag Fagbokforl.
Språk Bokmål
ISBN 9788245022278
Sider 314
Se flere detaljer  

Om Kvalitet og kreativitet i klasserommet

Det er et stort behov for praksisnær forskning om undervisningskvalitet i skolen. Denne boken imøtekommer dette behovet. Forfatterne viser hvordan kreative lærergrep i ulike fag bidrar til forbedret undervisning. De tar opp spørsmål som: Hva kjennetegner ideallæreren, og hvilke metaforer brukes for å beskrive ham eller henne? Hvordan kan man undersøke elevers tekstkompetanse ved hjelp av visuelle metaforer og modeller? Hva kan læreren gjøre for å styrke elevens matematiske identitet i klasserommet? Erfaringene med et rikt utvalg av undervisningsopplegg blir drøftet og vurdert, som: hvordan dramaturgi kan være et nyttig verktøy for å oppnå gode læreprosesser entreprenørskap i skolen hvordan det gikk da elevene skulle skape sin egen elevrestaurant å skrive og å omskrive hvordan utvikle elevenes revisjonskompetanse hvordan arbeide med lytting i klasserommet hvordan man oppnår at elever utvikler mestringsforventning i matematikk hvordan trene unge elevers kognitive ferdigheter gjennom «tren tanken»-strategier. Viktige målgrupper for boken er forskere og lærerutdannere, og med sin nærhet til praksis er den også svært nyttig for lærerstudenter og lærere i alle fag i grunnskole og videregående skole. Kåre Kverndokken er dosent i norskdidaktikk. Norunn Askeland er professor i norsk. Henriette Hogga Siljan er førsteamanuensis i norsk. Bokens redaktører er alle ansatt ved Institutt for språk og litteratur ved Høgskolen i Sørøst-Norge.


Kundevurderinger

ARKs anbefalinger

Det finnes ingen vurderinger av dette produktet. Skriv anmeldelse
Det finnes ingen vurderinger av dette produktet.

Anbefalt


Tips en venn