Næringslivsjournalistikken innføring

Forfatter

Kort om boken

Dette er boken som knuser mytene om at næringslivsjournalistikk er vanskelig og kjedelig! Magne Otterdal viser hvordan den journalistiske metodikken er som skapt for å jobbe frem næringslivssaker, det gjelder bare å utnytte de mange tilgjengelige ve…
Fri frakt
359,-
Format/språk (2 forskjellige)
Format
E-Bok
Næringslivsjournalistikk
E-Bok
Bokmål
209,-
Forklaring av formater

    Om Næringslivsjournalistikk

    Dette er boken som knuser mytene om at næringslivsjournalistikk er vanskelig og kjedelig! Magne Otterdal viser hvordan den journalistiske metodikken er som skapt for å jobbe frem næringslivssaker, det gjelder bare å utnytte de mange tilgjengelige verktøyene og stille inn den journalistiske spisskompetansen på næringslivsfeltet. Virksomhet, penger, person og problemstilling er nøkkelfaktorer i enhver næringslivssak, og behandles i egne kapitler med eksempler og oppgaver fra «det virkelige liv». Forfatteren gjennomgår også Gasellekonseptet til Dagens Næringsliv, og viser hvordan det blant annet kan brukes til å lage lokalt næringslivsstoff. Næringslivsjournalistikk tar for seg både omfattende undersøkende researchmetoder og dagligdags jobbing med saker.

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2012
    Forlag
    IJ-forlaget
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788271473549
    Sider
    187
    Emne
    Journalistikk, Teknikk og næringsliv

    Anbefalt

    Anbefalt