Influence of German Top Executives on Co

Influence of German Top Executives on Co

Nettpris
300,-
Førpris 429,- Spar 129,-
E-Bok
E-bøkene legges i din ARK-leseapp. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.
×
Logg deg inn for å gjennomføre dette kjøpet med ett klikk!

Etter at kjøpet er gjennomført vil boken være tilgjengelig på «din side» og i ARK-appen
Skriv anmeldelse
Format E-Bok
Filformat PDF
Utgivelsesår 2012
Forlag Peter Lang AG
Språk Engelsk
ISBN 9783653024180
Sider 136
Se flere detaljer  

Om Influence of German Top Executives on Co

The question of whether strategic leaders really matter is important to a wide array of topics. Three essays contribute to empirical top executive research on the relative importance of German CEOs and CFOs. The analyses are based on a unique dataset that includes observations from more than 300 CEOs and 100 CFOs working for 110 publicly listed German firms that operated in 10 different industries between 1983 and 2002. The first essay describes and analyzes characteristics of top executives. The second essay examines the existence and size of top executive-specific effects as well as industry-, company- and executive-level moderating factors. The third essay sheds light on the circumstances under which CEOs and CFOs matter the most (or least).


Kundevurderinger

ARKs anbefalinger

Det finnes ingen vurderinger av dette produktet. Skriv anmeldelse

Anbefalt


Tips en venn