Hopp til hovedinnholdet

Infomediarett

  • Innbundet

  • 2002

  • Norsk, Bokmål

Infomediarett gir oversikt over lover og regler for Internett-, IT-, tele-, kultur- og mediebransjen. Boken behandler de viktigste lover, forskrifter og annet regelverk for denne bransjen. Den gir også oversikt over lovforarbeider og relevant litteratur. Boken inneholder pekere til nettadresser med aktuell informasjon om regelverk og organer. Boken består av delene ytrings- og informasjonsfrihet, personvern, vern av intellektuelle rettigheter (bl.a. opphavsrett og patent) og kjennetegn (herunder domenenavn), markeds- og medierett (bl.a. konkuranserettslige regler, film- og kringkastingsrett og telekommunikasjonsrett), e-handel, datakriminalitet og interlegal rett. Boken er ment som et oppslags- og oversiktsverk for infomediabransjen. Den vil være til nytte for ledere og utviklere innen IT-bedrifter, telekommunikasjonsleverandører og media. Boken er utarbeidet av Infomediaavdelingen i advokatfirmaet Wiersholm, Mellbye & Bech. Magnus Ødegaard jr. er redaktør for boken. Avdelingen arbeider med Internett-, IT-, tele-, kultur- og mediebransjens rettslige, strategiske og forretningsmessige behov. Avdelingen har bred kompetanse innenfor ytringsfrihet, medierett, personvernrett, markedsføringsrett, opphavsrett, patentrett, varemerkerett og øvrige immaterielle rettigheter. Avdelingens kompetanse omfatter også den spesielle næringslovgivningen som mange aktører innen infomediasektoren er underlagt, samt viktige generelle rammevilkår som arbeidsrett, skatte- og avgiftsrett.

Tilgjengelig i 1 butikk

På nettlager (sendes innen 2-3 virkedager)

  • Bytt i alle våre butikker
  • Klikk og hent

Oppdag mer

Lignende bøker

Utvalgte bøker

Recently viewed