Israel under lupenfrimerker som propaganda

Forfatter , Del 3 av serien MIFFs bokserie
Spar {0}
Spar {0} som ARK-VENN
{0} til nettpris
med Klikk&Hent
Format/språk
   Klikk og hent - få varen innen 1 time*
   90 dagers åpent kjøp.
* Gjelder varer på lager i butikk

Kort om boken

Frimerket ble oppfunnet i 1840. De første var nøkterne, men etter hvert kom jubileumsmerker og "minnesmerker" over kulturpersoner. Slik er de blitt kulturmerker, som viser hvilke verdier utgiverlandet har. Når merkene reiser internasjonalt, fungerer…

Oppdag mer

Velg tagger...

    Om Israel under lupen

    Frimerket ble oppfunnet i 1840. De første var nøkterne, men etter hvert kom jubileumsmerker og "minnesmerker" over kulturpersoner. Slik er de blitt kulturmerker, som viser hvilke verdier utgiverlandet har. Når merkene reiser internasjonalt, fungerer de som landets visittkort. Det normale er reklame for eget land. Noen staters frimerker avbilder overhodet som ikon ved alskens anledninger, slik at visittkortet ufrivillig sier: Diktaturstat. Ministater masseproduserer merker som inntektsgivende glansbilder. Arabiske land reklamerer ikke bare for egen fortreffelighet. De fokuserer på Israels grusomhet, hylder kamp og feirer seier over en aggressor. Merkene er det motsatte av glansbilder: propaganda. De er så tallrike at bakgrunnsstudiet gir god kunnskap om konflikten mellom Israel og naboene. Som visittkort avspeiler merkene ideer og idealer i arabiske land. Som kontrast har denne boken også med noen normale frimerker, som gir glimt av forholdet til Israel ellers i verden.

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Gi din vurdering: 
    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2014
    Forlag
    MIFF forl.
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788299779739
    Nummer
    3
    Sider
    350
    Høyde
    240
    Bredde
    165
    Vekt
    720

    Nettleseren din er utdatert

    Mye funksjonalitet på ark.no støttes ikke lenger i Internet Explorer. Vennligst bruk en nyere nettleser.