Semiotics of Drink and Drinking

Semiotics of Drink and Drinking

Pris
379,-
E-Bok
E-bøkene legges i din ARK-leseapp. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.
×
Logg deg inn for å gjennomføre dette kjøpet med ett klikk!

Etter at kjøpet er gjennomført vil boken være tilgjengelig på «din side» og i ARK-appen
Skriv anmeldelse
Format E-Bok
Kopisperre Teknisk DRM
Filformat ePUB
Utgivelsesår 2012
Forlag Bloomsbury Publishing
Språk Engelsk
ISBN 9781441124517
Se flere detaljer  

Andre formater / språk

E-Bok Nedlastbar Engelsk
×
Logg deg inn for å gjennomføre dette kjøpet med ett klikk!

Etter at kjøpet er gjennomført vil boken være tilgjengelig på «din side» og i ARK-appen

Om Semiotics of Drink and Drinking

Drink, as an embodied semiotic and material form, mediates social life. This book examines the fundamental nature of drink through a series of modular but connected ethnographic discussions. It looks at the way the materiality of a specific drink (coffee, wine, water, beer) serves as the semiotic medium for a genre of sociability in a specific time and place. As an explicitly comparative semiotic study, the book uses familiar and unfamiliar case studies to show how drinks with similar material properties are semiotically organized into very different drinking practices, including ethnographic examples as diverse as the relation of coffee to talk (in ordering at Starbucks). Further chapters look at the dryness of gin in relation to the modern cocktail party and the embedding of beer brands in the ethnographic imagination of the nation. Rather than treat drinks as mere propos in the exclusively human drama of the social, the book promotes them to actors on the stage.


Kundevurderinger

ARKs anbefalinger

Det finnes ingen vurderinger av dette produktet. Skriv anmeldelse

Mer fra Paul Manning

Anbefalt


Tips en venn