Social Power in International Politics

Social Power in International Politics

Nettpris
314,-
Førpris 449,- Spar 135,-
E-Bok
E-bøkene legges i din ARK-leseapp. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.
×
Logg deg inn for å gjennomføre dette kjøpet med ett klikk!

Etter at kjøpet er gjennomført vil boken være tilgjengelig på «din side» og i ARK-appen
Skriv anmeldelse
Format E-Bok
Kopisperre Teknisk DRM
Filformat PDF
Utgivelsesår 2010
Forlag Taylor and Francis
Språk Engelsk
ISBN 9781135160005
Se flere detaljer  

Andre formater / språk

E-Bok Nedlastbar Engelsk
×
Logg deg inn for å gjennomføre dette kjøpet med ett klikk!

Etter at kjøpet er gjennomført vil boken være tilgjengelig på «din side» og i ARK-appen
E-Bok Nedlastbar Engelsk
×
Logg deg inn for å gjennomføre dette kjøpet med ett klikk!

Etter at kjøpet er gjennomført vil boken være tilgjengelig på «din side» og i ARK-appen

Om Social Power in International Politics

Social power, defined as "the ability to set standards, create norms and values that are deemed legitimate and desirable, without resorting to coercion or payment", is a central part of contemporary international politics. This text introduces and defines the concept of social power and considers how it works in international politics. It demonstrates how social power is a complex phenomenon that manifests itself in a wide variety of ways and circumstances, particularly in culture, institutions, law, and the media. Providing a global perspective on the role of social power from the EU, the US, the Middle East, and China, this book:Focuses on the key aspects of social power: centrality, complexity, and comprehensiveness. Examines the complex relationship between soft and hard power, the role of the media, and new communications technologies. Explores the interplay between state and non-state actors in framing the public discourse, setting the agenda, molding identities, and ultimately determining the outcome of policy processes. Features a broad range of international case studies and addresses issues including: culture and pop culture, media, public diplomacy, and branding. With particular focus on the social power of non-state actors, such as non-governmental organizations, the media, and consumers, Social Power in International Politics offers a thought-provoking new perspective on how power is exercised in the complex reality of the contemporary world. It will be of particular interest to students and scholars of international relations, political science, and media and communications studies.


Kundevurderinger

ARKs anbefalinger

Det finnes ingen vurderinger av dette produktet. Skriv anmeldelse

Mer fra Peter Van Ham

Anbefalt


Tips en venn