Barn og unge med ADHD i skolen

Forfatter

Kort om boken

Hva vil det si å ha diagnosen ADHD? Hvordan er det å leve med ADHD? Hvordan er det å være elev i skolen når du har ADHD? Hvordan er det å være foreldre til barn og unge med ADHD? Hvordan bør lærere takle elever med ADHD i klassen? Hvordan bør skolen…
Fri frakt
299,-
Format/språk
Format
Forklaring av formater

    Om Barn og unge med ADHD i skolen

    Hva vil det si å ha diagnosen ADHD? Hvordan er det å leve med ADHD? Hvordan er det å være elev i skolen når du har ADHD? Hvordan er det å være foreldre til barn og unge med ADHD? Hvordan bør lærere takle elever med ADHD i klassen? Hvordan bør skolen og foreldre samarbeide om elever med ADHD? Slike spørsmål har forfatteren forsøkt å gi svar på i denne boka. Forfatteren har bestrebet seg på å beskrive diagnosen og eventuell medikamentell behandling så saklig og lettfattelig som mulig. I boka vil du møte foreldre til barn og unge med diagnosen, foreldre som har viktige historier å fortelle om sine erfaringer med diagnosen og skolen. Du vil også høre stemmen til en elev i videregående skole som er diagnostisert med ADHD og bidrar med sine erfaringer fra klasserommet. Barn og unge med ADHD i skolen henvender seg spesielt til lærere som underviser elever med ADHD i vanlige klasser. Forfatteren gir gode råd og utførlige anvisninger til hvordan lærere kan skape et positivt og utbytterikt læringsmiljø for elever med ADHD- diagnose. Boka er svært relevant for alle lærere som møter elever med ADHD i klassene sine, for veiledere i PP-tjenesten og koordinatorer for spesialundervisning. Den anbefales for skoleledere og studenter i spesialpedagogikk, og mange foreldre til barn og unge med ADHD vil også ha glede av å lese denne boka. Boka kan også leses som et bidrag til å utvikle gode samarbeidsforhold mellom skole og hjem. "Roar Engh har igjen kommet med ei god og viktig bok. Den bør bli obligatorisk lesing for alle som har tilknytning til skole og undervisning." Geir Martinussen, Utdanning nr. 13, 2014

    "... Roar Engh skriver både klokt og saklig. Han har lang erfaring og tydelig kunnskap om det han tar opp. Beskrivelsene hans er gode, og de mange rådene han gir, er verdt å merke seg og følge. Dette er et tema Engh har vært engasjert i gjennom mange år, både som lærer for elever med ADHD og som ansvarlig for lærerutdanning i spesialpedagogikk. Han har samtalt med og intervjuet en lang rekke personer med ADHD, og både foresatte og lærere for denne elevgruppa. Noen av disse samtalene og interv...

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2014
    Forlag
    Cappelen Damm akademisk
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788202419264
    Sider
    118
    Emne
    ADHD, Skolen, Spesialpedagogikk

    Anbefalt

    Anbefalt