Norsk som identitetsfagnorsklæreren i det moderne

Forfatter
Spar {0}
Spar {0} som ARK-VENN
{0} til nettpris
med Klikk&Hent
Format/språk
   Klikk og hent - få varen innen 1 time*
   90 dagers åpent kjøp.
* Gjelder varer på lager i butikk

Kort om boken

Denne boken handler om å være norsklærer i en ny tid. Budskapet er at norskfaget og norsklæreren er viktigere enn noen gang, selv om argumentene for et slikt syn må endres i pakt med nye utfordringer. Boken viser hvordan man kan skape mening gjennom…

Oppdag mer

Velg tagger...

    Om Norsk som identitetsfag

    Denne boken handler om å være norsklærer i en ny tid. Budskapet er at norskfaget og norsklæreren er viktigere enn noen gang, selv om argumentene for et slikt syn må endres i pakt med nye utfordringer. Boken viser hvordan man kan skape mening gjennom språk og litteratur der tidligere meningsfelleskap er i ferd med å bli borte. Den handler også om at elevene kan bruke kulturens språk og fortellinger til å skape egne livsfortellinger med forankring i fortiden og med forestillinger om framtiden. Inspirert av moderne samfunnsforskning der tverrfaglighet og identitetsskaping står sentralt, anlegger forfatteren et spennende perspektiv på undervisningen i litteratur og bildemedier i skolen. I 2000 mottok dette bokprosjektet Universitetsforlagets pris. I innstillingen skrev juryen blant annet: "Dette lærebokprosjektet imøtekommer viktige målsetninger om fornyelse av norskfaget i L97. Pennes lærebok vil utvilsomt være kjærkommen for studenter og for lærere i skoleverk og etterutdanning. På en lettfattelig, personlig og utfordrende måte skriver Penne om den tradisjonelle litteraturundervisningen og lærerrollen som viser vei inn i en ny tid."

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Gi din vurdering: 
    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2001
    Forlag
    Universitetsforlaget
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788215001333
    Sider
    337
    Høyde
    216
    Bredde
    159
    Vekt
    528

    Anbefalt

    Nettleseren din er utdatert

    Mye funksjonalitet på ark.no støttes ikke lenger i Internet Explorer. Vennligst bruk en nyere nettleser.