Pedagogikk for sosialfagene

Spar {0}
Spar {0} som ARK-VENN
{0} til nettpris
med Klikk&Hent
Format/språk
   Klikk og hent - få varen innen 1 time*
   90 dagers åpent kjøp.
* Gjelder varer på lager i butikk

Kort om boken

Denne boka har fokus på hvorfor pedagogisk kunnskap er nyttig i sosialfaglig arbeid. Det er alltid et læringselement i arbeidet mellom en sosialarbeider og en bruker som har et hjelpebehov, og boka legger til grunn et relasjonelt pedagogisk perspekt…

Oppdag mer

Velg tagger...

    Om Pedagogikk for sosialfagene

    Denne boka har fokus på hvorfor pedagogisk kunnskap er nyttig i sosialfaglig arbeid. Det er alltid et læringselement i arbeidet mellom en sosialarbeider og en bruker som har et hjelpebehov, og boka legger til grunn et relasjonelt pedagogisk perspektiv for dette læringsarbeidet. Den framhever at læringen foregår mellom aktører, og relasjonen mellom disse får betydning for kvaliteten i læringsarbeidet. Boka henvender seg primært til studenter på bachelornivå innenfor sosialfagene. Den er også aktuell for alle som er opptatt av læringsarbeid med ulike grupper eller enkeltpersoner.


    "Endelig en pedagogikkbok myntet på bachelorstudenter innen trio-utdanningene barnevern, sosionom og vernepleie. Sollesnes er utdannet spesialpedagog. Som underviser på bachelor-programmene i barnevern og vernepleie har han likevel et godt grunnlag for å skrive ei lærebok for sosialarbeidere. [...] Bokas pre er at den setter pedagogikkens hva og hvordan inn i kontekster for yrkesgrupper, og at den har et tydelig pedagogisk grunnståsted. Begge deler kan bidra til bevisstgjøring, debatt, faglig...

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Gi din vurdering: 
    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2013
    Forlag
    Cappelen Damm akademisk
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788276349702
    Sider
    154
    Høyde
    240
    Bredde
    168
    Vekt
    308

    Anbefalt

    Nettleseren din er utdatert

    Mye funksjonalitet på ark.no støttes ikke lenger i Internet Explorer. Vennligst bruk en nyere nettleser.