Voice of Jesus in the Social Rhetoric of
Del av serien
Kort om boken
Innbundet
Bok med hardt omslag.
Pocket
Heftet bok med mykt omslag.
Kartonert
Bok med tykke, stive sider.
E-Bok
Digitalt format. E-bok kan leses i ARK-appen eller på Kindle. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.
Nedlastbar lydbok
Digitalt format. Nedlastbar lydbok kan lyttes til i ARK-appen. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.
Digikort lydbok
Lydbok på digikort. Krever Digispiller.
Compact Disc
Lydbok eller musikk på CD. Krever CD-spiller eller annen kompatibel avspiller.
Vinyl
Vinylplate. Krever platespiller.
DVD
DVD-film. Krever DVD-spiller eller annen kompatibel avspiller.
Blu-ray
Blu-ray-film. Krever Blu-ray-spiller eller annen kompatibel avspiller.
Om Voice of Jesus in the Social Rhetoric of
This programmatic socio-rhetorical investigation approaches the Epistle of James as an instance of written deliberative rhetoric, and it seeks to ascertain the social texture of James 2.5, a rhetorical performance of language that in other contexts is explicitly attributed to Jesus. Utilizing the conventions of Greco-Roman rhetoric, Dr Wachob successively probes the inner texture, the intertexture, the social and cultural texture, and the ideological implications of the rhetoric in James 2.1-13. He analyses James' activation of antecedent texts in the LXX, common conceptions and topics in the broader culture, and also sayings in the Jesus tradition. He concludes that James emanates from the same milieu as the pre-Matthean Sermon on the Mount and shows James 2.5 to be an artful performance of the principal beatitude in that early epitome of Jesus' teachings.