Kroppen som fundament for læringteori, kartlegging, stimulering og tiltak

Spar {0}
Spar {0} som ARK-VENN
{0} til nettpris
med Klikk&Hent
Format/språk
   Klikk og hent - få varen innen 1 time*
   90 dagers åpent kjøp.
* Gjelder varer på lager i butikk

Kort om boken

All læring foregår i hjernen, men informasjonen vi trenger for å kunne lære noe, får vi gjennom bruk av kropp og sanser. Barn er på konstant oppdagelsesferd. De berører, lukter, smaker, hører og ser verden rundt seg. Kroppen og de kroppslige erfarin…

Oppdag mer

Velg tagger...

    Om Kroppen som fundament for læring

    All læring foregår i hjernen, men informasjonen vi trenger for å kunne lære noe, får vi gjennom bruk av kropp og sanser. Barn er på konstant oppdagelsesferd. De berører, lukter, smaker, hører og ser verden rundt seg. Kroppen og de kroppslige erfaringer danner dermed et fundament for all læring. Forfatterne ønsker å bidra til økt teoretisk og praktisk innsikt i kroppens betydning for all læring og utvikling. I boka viser de hvordan forskning og praksis støtter opp om en slik forståelse. Å avdekke mulige årsaker til barns utfordringer er viktig, enten utfordringene er knyttet til språk, motorikk, det sosio-emosjonelle, lesing, skriving eller matematikk. Forfatterne gir også eksempler på hvordan barn med ulike utfordringer kan kartlegges og stimuleres, og de kommer med forslag til og forklaring av relevante tiltak. Boka retter seg mot studenter innenfor spesialpedagogikk og på lærer- og barnehagelærerutdanningen, samt profesjonsutøvere innenfor feltet.

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Gi din vurdering: 
    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2019
    Forlag
    Universitetsforlaget
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788215030401
    Sider
    154
    Høyde
    241
    Bredde
    172
    Vekt
    351

    Anbefalt

    Nettleseren din er utdatert

    Mye funksjonalitet på ark.no støttes ikke lenger i Internet Explorer. Vennligst bruk en nyere nettleser.