Liker - liker ikke

Liker - liker ikke

sosiale medier, samfunnsengasjement og offentlighet

Nettpris
335,-
Førpris 419,- Spar 84,-
Pocket

KLIKK&HENT

- i din ARK-butikk!

×

Spar tid og frakt med KLIKK&HENT!

Når du bruker KLIKK&HENT, kan du hente varene dine i en av våre butikker etter en time. Du slipper å betale frakt og får varene dine med en gang til den samme lave prisen som på nett.

Slik bestiller du

Legg inn mobilnummer og trykk på OK-knappen. Fra du får bekreftelse på SMS, vil varen bli holdt av i to dager til aktuell nettpris. Du betaler i butikken når du henter varen.

Reserver i butikk. Hent når det passer innen 48 timer.

NETTBESTILLING

- få varen levert rett hjem!

Sendes normalt fra oss i løpet av 2-3 virkedager

Fri frakt på kjøp over 249,-
Skriv anmeldelse
Lagerstatus Sendes normalt fra oss i løpet av 2-3 virkedager
Format Pocket
Utgivelsesår 2013
Forlag Cappelen akademisk
Språk Bokmål
ISBN 9788202381929
Sider 230
Emne Sosiale medier

Andre formater / språk

E-Bok Nedlastbar Bokmål
×
Logg deg inn for å gjennomføre dette kjøpet med ett klikk!

Etter at kjøpet er gjennomført vil boken være tilgjengelig på «din side» og i ARK-appen

Om Liker - liker ikke

Hvordan påvirker sosiale medier samfunnsengasjement, demokratisk deltakelse og offentlighet? Bidrar sosiale medier til å styrke eller svekke mobiliseringen rundt samfunnspolitiske spørsmål? Hvordan endrer sosiale medier den offentlige samtalen? Liker - liker ikke bygger på omfattende undersøkelser av nordmenns bruk av sosiale medier. Den går inn i en rekke sentrale debatter knyttet til sosiale medier, blant annet om digitale skiller, slacktivisme, ekkokamre, ekstremisme og cyberbalkanisering, og inneholder flere overraskelser: En person som «liker» en protestgruppe på Facebook har omtrent like stor sannsynlighet for å bli rekruttert til en demonstrasjon som et medlem av en frivillig organisasjon. En av tre nordmenn deltar i politiske debatter på nettet, og disse har omtrent det samme synet på innvandringspolitikk, økonomisk politikk, miljøpolitikk og en rekke andre spørsmål som nordmenn flest. Leserne av innvandringskritiske blogger leser i de fleste tilfeller også blogger skrevet av innvandringsliberalere, og leserne av høyreorienterte blogger leser oftest også venstreorienterte blogger. Boka nyanserer utopiene og dystopiene som ofte knyttes til sosiale medier. Den drøfter kritisk konsekvensene for offentlighet, forskyvninger mellom offentlig og privat, personvern og ytringsfrihet og gir nye teoretiske perspektiver for å forstå disse endringene. Boka passer for studenter innen medie- og samfunnsfag og er nødvendig lesning for alle som vil forstå hva sosiale medier gjør med samfunnet vårt.

«Funna deira gjev grunn til optimisme på vegner av dei sosiale media. Omtrent alt ein kan tenkja på som negativt når det gjeld polarisering, passivisering og trivialisering, vert avkrefta. Slik sett er boka ein veritabel myteknusar.» Lars Nyre, Forskerforum 5/2013 «De siste par årene har det kommet flere norske bøker om sosiale medier, men først denne uken kom den første som handler om den norske bruken. ?Liker - liker ikke" er også faglitteratur, men løfter blikket framover og får oss til å se sosiale medier i en større sammenheng.» Nina Nordbø, http://blogg.nrk.no/bok, 15. mars 2013

Kundevurderinger

ARKs anbefalinger

Det finnes ingen vurderinger av dette produktet. Skriv anmeldelse

Mer fra Bernard Enjolras; Rune Karlsen; Kari Steen-Johnsen; Dag Wollebæk

Anbefalt


Tips en venn