Literacy i læringskontekster

Kort om boken

Literacy-begrepet står sentralt i samtidens utdannelsestenkning. Hvordan kan vi arbeide for at barn og unge skal utvikle den tekstkyndigheten de trenger for å leve og lære i et komplekst tekstlandsskap? Boka Literacy i læringskontekster presenterer …
Fri frakt
549,-
Format/språk
Format
Forklaring av formater

    Om Literacy i læringskontekster

    Literacy-begrepet står sentralt i samtidens utdannelsestenkning. Hvordan kan vi arbeide for at barn og unge skal utvikle den tekstkyndigheten de trenger for å leve og lære i et komplekst tekstlandsskap? Boka Literacy i læringskontekster presenterer et utvalg artikler fra ny nordisk morsmålsdidaktisk forskning. Utvikling av tekstkyndighet har en viktig sosial og samfunnsmessig side. Den har også en individuell side som angår den enkeltes utvikling og opplevelse av å få tilgang til viktige tekster og kommunikasjonsarenaer, og til selv å kunne ytre seg. Artiklene i denne boka belyser tekstkyndighet både fra et individuelt og et samfunnsmessig perspektiv. Boka gir et mangfoldig bilde av hva literacy eller tekstkyndighet i læringskontekster både er og kan være, for barnet i barnehagen, for eleven på ulike trinn i skolen, for studenten og læreren. Den er derfor aktuell for studenter i lærerutdanningene, lærere og lærerutdannere.

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2013
    Forlag
    Cappelen Damm akademisk
    Språk
    Flerspråklig
    ISBN
    9788202405984
    Sider
    315
    Emne
    Lese- og skriveopplæring, Pedagogikk, Tekstkompetanse
    Redigert av
    Skjelbred, Dagrun, Veum, Aslaug

    Anbefalt

    Anbefalt