Innanfor marganeom gleda ved å lese og skrive

Format/språk (3 forskjellige)

Refleksjonar om skriving. Elena Ferrante er ein av dei mest lesne og kritikarroste forfattarane på 2000-talet. I den nye essaysamlinga si fortel ho meir om kva som ligg bak skrivinga av Napoli-kvartetten og «Dei vaksnes løgnaktige liv», dei ulike…

Om Innanfor margane

Refleksjonar om skriving. Elena Ferrante er ein av dei mest lesne og kritikarroste forfattarane på 2000-talet. I den nye essaysamlinga si fortel ho meir om kva som ligg bak skrivinga av Napoli-kvartetten og «Dei vaksnes løgnaktige liv», dei ulike tekstlaga i romanane og korleis dei inneber eit skifte frå den tidlege forfattarskapen hennar - eit skifte som handlar om å skrive for andre sitt blikk, noko som ikkje minst gjeld for dei skrivande karakterane hennar. Ho skriv om korleis ho utforskar moglegheitene i romanforma - alltid innanfor margane - og ho skriv om Dante og Beatrice og om bøkene til kanoniske forfattarar som Virginia Woolf, Ingeborg Bachmann, Samuel Beckett og Gertrude Stein, og gir lesaren lyst til å lese. Med «Innanfor margane» stadfestar Ferrante posisjonen sin som ein reflektert og litterær tenkar. Til norsk ved Kristin Sørsdal.

For det er nettopp de sylskarpe lesningene av passasjer fra diktere som Dante, Dostojevskij, Gaspara Stampa, Gertrude Stein, Italo Svevo, Emily Dickinson og mange andre, som røper Ferrantes brede og reflekterte utsyn over litteraturen. Hennes utlegninger av det spesifikt kvinnelige i skrivemåten og hvordan hun manøvrerte seg fram til å forstå at hun i utgangspunktet var produkt av mannlig skrift, er godt å lese. Resonnementene er sterke, oppklarende og djerve. hos Ferrante er det, også i denne boka, gjennomført så nedpå, så jordropende nøkternt, at jeg ved å lese «Innanfor margane» blir overbevist om hvorfor Ferrante får til noe jeg ikke har sett hos mange samtidige forfattere.

2022
    Samlaget
    Nynorsk