Vurdering og læring i en elevaktiv skole

Spar {0}
Spar {0} som ARK-VENN
{0} til nettpris
med Klikk&Hent
Format/språk
   Klikk og hent - få varen innen 1 time*
   90 dagers åpent kjøp.
* Gjelder varer på lager i butikk

Kort om boken

Boken reiser spørsmål knyttet til lærernes funksjon i et nasjonalt vurderingssystem, hvor nasjonale prøver inngår. Forfatterne problematiserer forholdet mellom uformell og formell vurdering og viser at eksamensformene alene ikke er avgjørende for å …

Oppdag mer

Velg tagger...

    Om Vurdering og læring i en elevaktiv skole

    Boken reiser spørsmål knyttet til lærernes funksjon i et nasjonalt vurderingssystem, hvor nasjonale prøver inngår. Forfatterne problematiserer forholdet mellom uformell og formell vurdering og viser at eksamensformene alene ikke er avgjørende for å fremme elevenes prestasjoner. Det argumenteres for et vurderingssystem der elevene kan ha høy måloppnåelse langs hele karakterskalaen. Bokens første del analyserer resultatene fra evalueringen av Reform 97 og internasjonale undersøkelser som grunnlag for vurdering. Andre del ser på ulike sider ved det nasjonale vurderingssytemet, mens siste del ser på sammenhengen mellom karakter, eksamen og læringsmiljø, motivasjonsspørsmål og vurdering i skolen som en lærende organisasjon. Med litteraturliste.

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Gi din vurdering: 
    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2006
    Forlag
    Universitetsforlaget
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788215009155
    Sider
    271
    Høyde
    240
    Bredde
    170
    Vekt
    515

    Nettleseren din er utdatert

    Mye funksjonalitet på ark.no støttes ikke lenger i Internet Explorer. Vennligst bruk en nyere nettleser.