Mediekuppetslik tjente Idar Vollvik 1 milliard med pressens hjelp

Spar {0}
Spar {0} som ARK-VENN
{0} til nettpris
med Klikk&Hent
Format/språk
   Klikk og hent - få varen innen 1 time*
   90 dagers åpent kjøp.
* Gjelder varer på lager i butikk

Kort om boken

Mediekuppet er fortellingen om fiskersønnen og gambleren Idar Vollvik, som vokste opp på Roan i Sør-Trøndelag og var yngstemann i en søskenflokk på åtte. Han var tidlig en kremmer, og allerede i tiårsalderen solgte han fisken faren fisket og guidet …

Oppdag mer

Velg tagger...

    Om Mediekuppet

    Mediekuppet er fortellingen om fiskersønnen og gambleren Idar Vollvik, som vokste opp på Roan i Sør-Trøndelag og var yngstemann i en søskenflokk på åtte. Han var tidlig en kremmer, og allerede i tiårsalderen solgte han fisken faren fisket og guidet turister til gode fiskeplasser. I 2002 pantsetter Vollvik huset og kjøper Chess for 4 millioner kroner, et mobilselskap med 800 kunder som er i ferd med å gå konkurs. Han bygger så på tre år en av landets sterkeste merkevarer, selger selskapet i 2005 for nærmere 2 milliarder, og blir milliarder. Mediekuppet er beretningen om hvordan dette gikk til, om elleville PR-stunts og et spill med mediene som ga Idar og Chess over 7000 medieoppslag på 3 år. Mediekuppet er en sjangeroverskridende fortelling som kombinerer biografi, dokumentar og gonzojournalistikk. Men fremfor alt er dette en humørfylt, underholdene og spennende historie. "En hylende morsom og engasjerende dokumentasjon av hvordan en visjonær ung manns intense og brennende drøm ble virkelighet. I Mediekuppet får du innblikk i noe du aldri har sett før. Les og le og lær!" Helge Milde, finansrådgiver i Verdispar, tidligere PR-rådgiver i Geelmuyden.Kiese og Kommuniké "Som utdannet historiker ser jeg Idar Vollvik som nåtidens svar på Bør Børson. Største innvendingen mot boken er at den fengsler deg fullstendig." Aleksander Helmersberg, markedsdirektør i mobilselskapet Combitel "En skikkelig informasjonsthriller med masse fart og spenning om hvordan en sjarmerende ung trønder klarte å gjøre gull av gråstein og bli nasjonalhelt i Bergen gjennom å vinne Brannhjertene." Arve Sjølstad, informasjonssjef Norsk Tipping "Denne boka er helt vill, total åpen og svært lesbar for den som vil høre hele sannheten om dette tiårets mest endorfinfylte PR-stunts for å snakke opp et selskaps verdi. Hold deg fast og les! Dette er ADHD-PR!" Kjell Terje Ringdal, kommunikasjonsdirektør i Norsk Rikstoto, tidligere senior PR-rådgiver i Dinamo PR og direktør i JBR McCann Informasjon "Umulig å ikke la seg rive med av denne maniske forestillingen. En underholdende bok fra begynnelse til slutt." Philip Synnestvedt, PR-rådgiver i Gambit H&K "Mediekuppet er en vinner, utrolig spennende og lettlest." Erik Windahl-Olsen, gründer, Webhuset AS "Boken er ikke bare morsom for alle som driver med kommunikasjon. Den er morsom for alle." Tor Odland, kommunikasjonsdirektør i Opera Software

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Gi din vurdering: 
    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Innbundet
    Utgivelsesår
    2007
    Forlag
    Kommunikasjonsforlaget.no
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788282070010
    Sider
    408

    Anbefalt

    Nettleseren din er utdatert

    Mye funksjonalitet på ark.no støttes ikke lenger i Internet Explorer. Vennligst bruk en nyere nettleser.