Skolebasert kompetanseutvikling - organisasjonslæring for delingskultur
Kort om boken
Innbundet
Bok med hardt omslag.
Pocket
Heftet bok med mykt omslag.
Kartonert
Bok med tykke, stive sider.
E-Bok
Digitalt format. E-bok kan leses i ARK-appen eller på Kindle. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.
Nedlastbar lydbok
Digitalt format. Nedlastbar lydbok kan lyttes til i ARK-appen. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.
Digikort lydbok
Lydbok på digikort. Krever Digispiller.
Compact Disc
Lydbok eller musikk på CD. Krever CD-spiller eller annen kompatibel avspiller.
Vinyl
Vinylplate. Krever platespiller.
DVD
DVD-film. Krever DVD-spiller eller annen kompatibel avspiller.
Blu-ray
Blu-ray-film. Krever Blu-ray-spiller eller annen kompatibel avspiller.
Om Skolebasert kompetanseutvikling
For tida foregår den nasjonale satsingen Ungdomstrinn i utvikling. Alle ungdomsskoler skal gjennomføre en periode med skolebasert kompetanseutvikling. Her er organisasjonslæring og vurdering for læring gjennomgående tema. Skoler kan velge å arbeide med praktisk og variert tilrettelegging av læring innenfor klasseledelse, lesning, skriving og regning. Det handler om å fremme både elevers og læreres læring. Det er erfaringer fra Ungdomstrinn i utvikling forfatterne presenterer og belyser i denne boken. De viser hva som særpreger skolebasert kompetanseutvikling, og hva som skal til for å lykkes med slike forløp. Dette er ny og nyttig innsikt for skoler, universitet og høgskoler som skal inn i liknede prosesser med organisasjonslæring. Forfatterne av denne boken deltar aktivt i satsingen og bidrar med forskningsbasert kunnskap og veiledning til ungdomsskoler. De fleste av dem er knyttet til en forskergruppe ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold der en av oppgavene er å veilede skoleledere og lærere. Boken henvender seg til skoleeier, skoleledere, lærere, studenter i lærerutdanningene og forskere som arbeider med skolebasert kompetanseutvikling.