Jeg skal bli lærer! - utvikling av profesjonskompetanse
Kort om boken
Innbundet
Bok med hardt omslag.
Pocket
Heftet bok med mykt omslag.
Kartonert
Bok med tykke, stive sider.
E-Bok
Digitalt format. E-bok kan leses i ARK-appen eller på Kindle. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.
Nedlastbar lydbok
Digitalt format. Nedlastbar lydbok kan lyttes til i ARK-appen. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.
Digikort lydbok
Lydbok på digikort. Krever Digispiller.
Compact Disc
Lydbok eller musikk på CD. Krever CD-spiller eller annen kompatibel avspiller.
Vinyl
Vinylplate. Krever platespiller.
DVD
DVD-film. Krever DVD-spiller eller annen kompatibel avspiller.
Blu-ray
Blu-ray-film. Krever Blu-ray-spiller eller annen kompatibel avspiller.
Om Jeg skal bli lærer!
Du har begynt i lærerutdanning. Du har bestemt deg. Du skal bli lærer. Denne boka handler om hvordan du som student skal få best mulig utbytte av profesjonsutdanningen. Det å utdanne seg til lærer skjer i samspillet mellom faglig og utvikling av egen lærerkompetanse; sosialiseringen til læreryrket starter den dagen du begynner i utdanningen. Gjennom læring av ny kunnskap, øving i praksis og refleksjoner i fellesskap med medstudenter dannes grunnlaget for å utvikle din læreridentitet. Forfatterne beskriver viktige sider ved kvalifiseringsprosessen fram til det å bli lærer. De tar opp temaer som personlig og profesjonell identitet, krav og forventninger til læreren, skikkethetsvurdering og språkkompetanse. Tenk-og-skriv-oppgaver som er lagt inn i de ulike kapitlene, kan brukes både individuelt og sammen med medstudenter. Oppgavene har som mål at du skal reflektere over erfaringer du har fra før, bli klar over egne holdninger og normer og finne ut hva slags lærer du vil bli. Forfatterne utfordrer deg som lærerstudent til ikke å velge de enkleste løsningene, men til å utforske, gå i dybden og å vie deg 100 prosent til å utdanne deg til verdens mest spennende yrke! Bokas redaktører, Hanne Christensen og Kirsten E. Thorsen, er begge førstelektorer i pedagogikk med lærerkvalifisering som forskningsfelt. Boka inneholder bidrag fra Jon Amundsen, Alf Gunnar Eritsland, Ellen Konstanse Hovik, Frøydis Oma Ohnstad, Nanna Paaske, Torill Strand og Jon Helge Sætre. De er alle erfarne fagdidaktikere som har sin tilknytning til Høgskolen i Oslo og Akershus. I tillegg bidrar studentene Ina Camilla Lauvli Engan, Marius Muggerud, Richard Nicolai Nilsen Prestegård, Hilde Midtgård Stephansen og Julie Himberg Sørlie i kapitlet «Medstudenter som ressurs».