Speilet og lyset

Del 3 av serien

«Hvis man ikke kan snakke sant på en halshugging, når kan man det da?» Historien begynner i mai 1536: Anne Boleyn er død, halshugd, den franske bøddelen han hadde leid var stø på hånda. Etterpå: frokost for Cromwell med seierherrene. Han er sønn av …

Format/språk (2 forskjellige)
E-Bok
Forklaring av formater
  • Innbundet

Bok med hardt omslag.

• Pocket

Heftet bok med mykt omslag.

• Kartonert

Bok med tykke, stive sider.

• E-Bok

Digitalt format. E-bok kan leses i ARK-appen eller på Kindle. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.

• Nedlastbar lydbok

Digitalt format. Nedlastbar lydbok kan lyttes til i ARK-appen. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.

• Digikort lydbok

Lydbok på digikort. Krever Digispiller.

• Compact Disc

Lydbok eller musikk på CD. Krever CD-spiller eller annen kompatibel avspiller.

• Vinyl

Vinylplate. Krever platespiller.

• DVD

DVD-film. Krever DVD-spiller eller annen kompatibel avspiller.

• Blu-ray

Blu-ray-film. Krever Blu-ray-spiller eller annen kompatibel avspiller.

Fri frakt - på kjøp over 249,-
   Alltid bytterett - Norges beste. Bytt uten kvittering.

Om Speilet og lyset

«Hvis man ikke kan snakke sant på en halshugging, når kan man det da?» Historien begynner i mai 1536: Anne Boleyn er død, halshugd, den franske bøddelen han hadde leid var stø på hånda. Etterpå: frokost for Cromwell med seierherrene. Han er sønn av en smed fra Putney, også dette blodbadet av en vår overlevde han, også dette ble han sterkere av. Henrik 8. kan være lykkelig igjen, med sin tredje kone, Jane Seymour - gud vet hvor lenge det varer. Thomas Cromwell har ikke annet enn hodet sitt å stole på. Ingen rik familie, ingen privat armé. Hjemme er det opprør, ute lurer forræderne, over dem henger hele tiden trusselen om invasjon. Likevel ser Thomas et nytt kongedømme for seg. England ligger for hans føtter, åpen for forandring. Men kan et land - eller en mann - bare kaste fortiden av seg, som en slange med sitt skinn? Og de døde, når slutter de å gravlegges? Den spanske ambassadøren hadde sett på ham og spurt: Hva gjør du når kongen vender seg mot deg, slik han gjør mot alle som er nær ham? Med sine to første bøker om Thomas Cromwell, Ulvetid og Falkejakt, har Hilary Mantel omskapt den historiske romanen. De har blitt to av de viktigste romanene i den engelskspråklige litteraturen de siste tiårene. Hver av romanene har solgt over fem millioner eksemplarer på verdensbasis, og er oversatt til 35 språk. Aldri før har en forfatter vunnet Booker-prisen to ganger for to romaner i samme serie. Nå kommer boka verden har ventet på i åtte år - den siste i trilogien: Speilet og lyset. Med det fullføres også fortellingen om en av de mest fascinerende og flertydige skikkelsene både i den engelske historien og i den moderne litteraturen: Thomas Cromwell, mannen fra ingensteds som klatret helt til topps - han som er både jeger og bytte, fattigmann og fyrste, fortid og framtid i en og samme skikkelse.

2020
    Press
    9788232803477