Hopp til hovedinnholdet

Over havet

• Innbundet

• 2020

• Norsk, Bokmål

En storslagen roman ikke bare for dem som har vært Isabel Allende-fans i flere tiår, men også for lesere som nå får glede av å bli kjent med forfatteren for første gang. Mot slutten av den spanske borgerkrigen, da general Franco og hans fascister seirer på alle fronter, blir to unge mennesker tvunget til å forlate det krigsherjede Barcelona. Gravide Roser og svogeren Víctor ??krysser Pyreneene til fots for å komme seg i trygghet. Rosers kjæreste og Victors bror, Guillem, er død, og omstendighetene tvinger Roser og Victor til å inngå et ekteskap som ingen av dem ønsker.Fra Frankrike reiser de over havet med skipet «Winnipeg», som ble chartret av poeten Pablo Neruda og brakte mer enn to tusen spanjoler til Chile - «det lange kronbladet av hav og snø» som det kalles med poetens ord. De starter et nytt liv som byr på mange prøvelser, og det som gir dem mot til å fortsette er håpet om en dag å kunne reise tilbake til Spania.Men da sirkelen sluttes, viser det seg at noen ganger er det vanskeligste ikke å flykte, men å vende hjem.
terningkast5_logo_logo
«Isabel Allende på sitt beste ... En oppslukende Allende-roman som gjør et intenst og dypt inntrykk.» Cathrine Krøger, Dagbladet
terningkast5_logo_logo
 «... den bredt anlagte familie- og kjærlighetskrøniken Over havet opplever jeg som medrivende, ja, tidvis mesterlig der den beveger seg fra intense dypdykk i den spanske borgerkrigen (1936-39) til en forviklingsrik, men like fullt godt balansert skildring av det chilenske klassesamfunnet fra 1939 til 1994.» Steinar Sivertsen, Stavanger Aftenblad«Allende skriver skarpt og godt.» Vidar Kvalshaug, Bok365«Isabel Allende er en stor historieforteller som skriver med uovertruffen innlevelse og innsikt.» Khaled Hosseini, forfatter av Drageløperen«Isabel Allende er en mester i velfortalt, fullstendig oppslukende skjønnlitteratur.» Booklist«Isabel Allende er et geni.» Los Angeles Times Book Review
Klikk&Hent På lager i 7 butikker
Nettlager Sendes innen 1-2 virkedager
  • Bytt i alle våre butikker