Veiledning av nye lærere

Veiledning av nye lærere

nasjonale og internasjonale perspektiver

Pris
429,-
Pocket
LAVEST PRIS! - ingen er billigere på nyheter.
Gjelder både KLIKK&HENT og NETTBESTILLING.

KLIKK&HENT

- i din ARK-butikk!

×

Spar tid og frakt med KLIKK&HENT!

Når du bruker KLIKK&HENT, kan du hente varene dine i en av våre butikker etter en time. Du slipper å betale frakt og får varene dine med en gang til den samme lave prisen som på nett.

Slik bestiller du

Legg inn mobilnummer og trykk på OK-knappen. Fra du får bekreftelse på SMS, vil varen bli holdt av i to dager til aktuell nettpris. Du betaler i butikken når du henter varen.

Reserver i butikk. Hent når det passer innen 48 timer.

NETTBESTILLING

- få varen levert rett hjem!

På lager. Sendes normalt fra oss i løpet av 1-2 virkedager

Fri frakt på kjøp over 249,-
Skriv anmeldelse
Lagerstatus På lager. Sendes normalt fra oss i løpet av 1-2 virkedager
Format Pocket
Utgivelsesår 2018
Redaktør Smith, Kari; Ulvik, Marit
Forlag Universitetsforl.
Språk Flerspråklig
ISBN 9788215028873
Sider 225
Emne Coaching; Lærerrollen; Pedagoger
Redigert av Smith, Kari; Ulvik, Marit
Se flere detaljer  

Andre formater / språk

Pocket Flerspråklig

Om Veiledning av nye lærere

Forståelse for at nye lærere trenger en form for støtte øker, og i Norge har dette nedfelt seg i både faglitteratur og styringsdokumenter. Til nå har nasjonal og internasjonal forskning særlig rettet oppmerksomheten mot det å være nyutdannet, og det har vært mindre fokus på dem som skal veilede de nye lærerne. Hva må de kunne? Veiledning av nye lærere fokuserer på den viktige rollen veilederen har. I boken presenterer forfatterne forskningsbasert kunnskap om det å være veileder, og de har trukket veksler på egne og andres erfaringer og forskning innenfor feltet. Det er mye å lære ved å se til andre land, men vi må også lære av egne erfaringer og forskning gjort i Norge og finne vår egen vei som passer i den norske virkeligheten. Boken inneholder en blanding av nasjonale og internasjonale stemmer, som både utfyller og til dels utfordrer hverandre. Boken er en nødvendig lesing for nye lærere, for lærerutdannere og studenter i de mange veiledningsstudiene rundt om i Norge, for rektorer og inspektører, og ikke minst for skoleeiere som har ansvaret for at nye lærere skal få veiledning av kvalifiserte veiledere. I denne nye utgaven er flere av kapitlene bearbeidet i samsvar med utviklingen som har skjedd på veiledningsfeltet siden første utgave av boken kom ut i 2010. I tillegg er nye referanser satt inn og gamle er oppdatert.


Kundevurderinger

ARKs anbefalinger

Det finnes ingen vurderinger av dette produktet. Skriv anmeldelse
Det finnes ingen vurderinger av dette produktet.

Tips en venn