Yrkeskunnskap og utdanningsstrategier i helsearbeiderfag
Pocket
2008
Norsk, Bokmål
Boken presenterer et forsknings- og utviklingsarbeid om opplæring av elever i Vg2 helsearbeiderfag. Den viser hvordan opplæringen kan tilrettelegges ved bruk av de tre utdanningsstrategiene . oppgavebasert arbeid, klinikkdager og praksisutplassering. Disse strategiene utfyller hverandre i arbeidet med å fremme elevenes læring og utvikling av en begynnende helhetlig yrkeskompetanse. Boka presenterer eksempler på bruk av de tre strategiene gjennom et skoleår. Eksemplene begrunnes med sentrale yrkesdidaktiske prinsipper. Boka gir også teoretiske perspektiver på hva yrkeskunnskap er, og hvordan yrkeskunnskap i helsefaglige yrker kan læres og utvikles. Leseren får derfor gode forutsetninger for selv å drive en helhetlig, yrkesrelevant opplæring tilpasset denne elevgruppa. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og lærere i helse- og sosialfag i videregående skole. Veiledere i praksisfeltet vil også ha nytte av boka.
Tilgjengelig i 1 butikk
På nettlager. Sendes innen 2-3 virkedager.
- Bytt i alle våre butikker
- Klikk og hent