Læringsbanerom lærernes læring og praksis

Kort om boken

Lærerne er en av de viktigste yrkesgruppene i samfunnet vårt. De står overfor store og krevende oppgaver hver eneste dag i møtet med sammensatte grupper av barn og unge. I denne boken settes søkelyset på noe av kompleksiteten i disse oppgavene. Det …
Fri frakt
279,-
349,-
Spar 70,-
Format/språk
Format
Forklaring av formater
  • Innbundet

    Bok med hardt omslag.

  • Pocket

    Heftet bok med mykt omslag.

  • Kartonert

    Bok med tykke, stive sider.

  • E-Bok

    Digitalt format. E-bok kan leses i ARK-appen eller på Kindle. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.

  • Nedlastbar lydbok

    Digitalt format. Nedlastbar lydbok kan lyttes til i ARK-appen. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.

  • Digikort lydbok

    Lydbok på digikort. Krever Digispiller.

  • Compact Disc

    Lydbok eller musikk på CD. Krever CD-spiller eller annen kompatibel avspiller.

  • Vinyl

    Vinylplate. Krever platespiller.

  • DVD

    DVD-film. Krever DVD-spiller eller annen kompatibel avspiller.

  • Blu-ray

    Blu-ray-film. Krever Blu-ray-spiller eller annen kompatibel avspiller.

    Om Læringsbaner

    Lærerne er en av de viktigste yrkesgruppene i samfunnet vårt. De står overfor store og krevende oppgaver hver eneste dag i møtet med sammensatte grupper av barn og unge. I denne boken settes søkelyset på noe av kompleksiteten i disse oppgavene. Det er skrevet mange bøker om lærernes rolle i å hjelpe elever med å lære, denne boken handler imidlertid om lærernes læreprosesser. Med utgangspunkt i en bred sosiokulturell tilnærming til læring, tematiserer forfatterne lærernes viktige bidrag i å videreføre og endre skolens praksiser, men også hvordan lærerne formes av å delta i dem. Hovedbegrepet i boken er læringsbaner, og følgende fire tema blir behandlet: - Læringsbaner er dynamiske og alltid i bevegelse - både grupper av mennesker og personene i dem lærer. - De redskapene som benyttes er med på å forme læringsbaner i skolen. Med redskaper sikter vi både til undervisningsformer (som bruk av arbeidsplaner skriving eller intervju som metode), fysiske objekter (som tavle eller datamaskiner) og semiotiske redskaper (som faglige begreper, språk eller politiske styringsdokumenter). - Når vi inviterer andre inn i vår tenkning og går i dialog med ulike perspektiver stimuleres våre læringsbaner i særlig grad. Slik er det både for elever og lærere. - Lærere er viktige brobyggere mellom ulike deler av lokalmiljøet, som for eksempel skole, hjem, fritidsaktiviteter eller PP-tjenesten. Boken henvender seg til alle som er opptatt av skole og utdanning sett fra lærernes perspektiv. Den er særlig relevant for de som forsker på og underviser i lærerutdanningene. Praksislærere og lærerstudenter vil også ha glede av boken. Line Wittek er professor i pedagogikk og Berit Bratholm er førstelektor i pedagogikk. Begge forfatterne er ansatt ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold.

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Gi din vurdering: 
    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2014
    Forlag
    Cappelen Damm akademisk
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788202405915
    Sider
    146
    Illustrert av
    Søbstad, Roy

    Anbefalt

    Anbefalt