Lærere i skolen som organisasjon

Kort om boken

Lærere i skolen som organisasjon drøfter hvordan organisasjonen legger rammer for lærernes virksomhet og hvilke muligheter som skapes for å realisere skolens målsettinger. Tema i boken er skolens historiske utvikling, skolens organisering, kollegasa…
Fri frakt
489,-
Format/språk
Format
Forklaring av formater

    Om Lærere i skolen som organisasjon

    Lærere i skolen som organisasjon drøfter hvordan organisasjonen legger rammer for lærernes virksomhet og hvilke muligheter som skapes for å realisere skolens målsettinger. Tema i boken er skolens historiske utvikling, skolens organisering, kollegasamarbeid, læreres profesjonelle utvikling i skolen, samarbeidet mellom skole og hjem, lærerprofesjon og profesjonsetikk, samarbeid med ulike etater utenfor skolen, som PPT, barnevern, osv., overgangene og hva som er skolens funksjon i det norske samfunnet. Innholdet i kapitlene knyttes til konkrete praksiseksempler. Lærere i skolen som organisasjon er skrevet for lærerstudenter som skal få en utdanning tilpasset 1.-7. og 5.-10 trinn i skolen. Boken bringer eksempler på hvordan en i skolens indre liv står overfor komplekse samarbeidsoppgaver, og det er eksempler på nye krav som skolen må møte for å tilfredsstille de forventingene samfunnet stiller til opplæringen. Budskapet i denne boken er at det som foregår i klasserommene, ikke kan sees isolert fra og uavhengig av det som ellers skjer eller har skjedd i skolen og i skolens omgivelser. Dette er den tredje boken i serien i faget pedagogikk og elevkunnskap for glu 1-7 og 5-10. Kapitlene i bøkene tar utgangspunkt i forfatternes egen og/eller andres forskning.

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2012
    Forlag
    Cappelen Damm høyskoleforl.
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788276348835
    Sider
    268
    Emne
    Lærerrollen, Skolen
    Redigert av
    Haug, Peder, Postholm, May-Britt, Munthe, Elaine, Krumsvik, Rune

    Anbefalt

    Anbefalt