Hva vet vi om skoleprestasjoner?ulike perspektiver på skolegang og skoleprestasjoner

Spar {0}
Spar {0} som ARK-VENN
{0} til nettpris
med Klikk&Hent
Format/språk
   Klikk og hent - få varen innen 1 time*
   Alltid bytterett - Norges beste. Bytt uten kvittering.
* Gjelder varer på lager i butikk

Kort om boken

Hva betyr mest for elevenes skoleprestasjoner? Hvilke forklaringer på ulikheter i skoleprestasjoner finner vi? Denne fagfellevurderte antologien tar for seg disse spørsmålene, og spesielt hva skolegang og skoleprestasjoner har å si for barn og ung…

Oppdag mer

Velg tagger...

    Om Hva vet vi om skoleprestasjoner?

    Hva betyr mest for elevenes skoleprestasjoner? Hvilke forklaringer på ulikheter i skoleprestasjoner finner vi? Denne fagfellevurderte antologien tar for seg disse spørsmålene, og spesielt hva skolegang og skoleprestasjoner har å si for barn og unge i et livsløpsperspektiv. Boken belyser kunnskapsgrunnlaget på området og ulike kunnskapssyn omkring vår forståelse av skolegang, skoleprestasjoner, kjønnsmessige likheter/ulikheter omkring skoleprestasjoner, hva skolebidraget har å si for skoleprestasjoner, hvordan sosiokulturelle variabler spiller inn på skoleprestasjoner, samt hvilken innvirkning hjemmeskole og digital undervisning kan ha på skoleprestasjoner. For å få løftet frem bokens hovedtema fra forskjellige perspektiv og fra ulike tematiske innganger belyser 13 forfattere dette med utgangspunkt i det rådende kunnskapsgrunnlaget på området. Hensikten er ikke at boken skal komme med en entydig forklaring på skoleprestasjoner isolert sett, men heller å løfte frem noen ansatser til forståelsesrammer innenfor dette komplekse feltet. Dette gjøres ved å se på barns vekst og utvikling fra de tidlige barneår opp til høyere utdanning, i tillegg til se på skoleprestasjoner fra både et konseptuelt og et kontekstuelt ståsted. Boken er relevant for studenter innen lærerutdanning, barnehagelærerutdanning og bachelor- og mastergradsstudenter i pedagogikk og spesialpedagogikk. Den vil også være relevant for etter- og videreutdanninger innen pedagogikk og helsefag. Innholdsfortegnelse og bokutdrag Last ned omslag Redaktør for boken er Rune Johan Krumsvik, og han har med seg bidragsyterne Tone Kvernbekk, Kirsti Malterud, Harriet Bjerrum Nielsen, Sabine Wollscheid, Ingeborg Caroline Foldøy Solli, Ann Gustavsen, Sara Seehuus, Thea Bertnes Strømme, Runa Brandal Myklebust, Thomas Nordahl, Peder Haug og Roger Säljö. Rune Johan Krumsvik er professor (dr.philos.) i pedagogikk ved Universitetet i Bergen (UiB) og professor II ved Høgskulen i Volda. Krumsvik har vært instituttleder ved Institutt for pedagogikk, UiB (2010-2017), er forskningsgruppeleder for forskningsgruppen Digitale læringsfellesskap og faglig leder for forskerskolen Western Norway Graduate School of Educational Research II (WNGER II).

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Gi din vurdering: 
    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2021
    Forlag
    Fagbokforlaget
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788245033243
    Sider
    305
    Height
    240
    Width
    170
    Weight
    590
    Redigert av
    Krumsvik, Rune Johan

    Anbefalt

    Nettleseren din er utdatert

    Mye funksjonalitet på ark.no støttes ikke lenger i Internet Explorer. Vennligst bruk en nyere nettleser.