Dialogspill som veiledningsmetode i barn

Dialogspill som veiledningsmetode i barn

refleksjon og læring i grupper

Pris
510,-
Pocket

HJEMLEVERING

- få varen levert rett hjem!

Sendes normalt fra oss i løpet av 2-3 virkedager

Fri frakt på kjøp over 249,-
Skriv anmeldelse
Lagerstatus Sendes normalt fra oss i løpet av 2-3 virkedager
Format Pocket
Utgivelsesår 2014
Forlag Kommuneforl.
Språk Bokmål
ISBN 9788244621557
Sider 79
Emne Barnehagepedagogikk; Veiledning

Om Dialogspill som veiledningsmetode i barn

Det å kunne reflektere over sine egne handlinger og holdninger er et krav til oss som jobber i barnehage - vi skal kunne argumentere for hvorfor vi gjør som vi gjør holdninger? Hvordan kan hver enkelt i personalgruppen trekke veksler på hverandres perspektiver? Denne boken gir en innføring i dialogspill som veiledningsmetode. Hovedhensikten med dialogspillet er å øke refleksjonen til ansatte i barnehagen. Spillet består av et spillbrett og en rekke ferdiglagde påstander om barnehagehverdagen. Refleksjonene skapes ved at deltakerne på rundgang verbalt uttrykker sin mening om påstandene. Dette gir nye perspektiver på egne handlinger, og gjennom disse nye perspektivene oppstår det læring og utvikling hos deltakerne. Denne læringen og utviklingene er med på å oppdage potensialet som ligger latent i personalgruppen og er med på en kompetanseutvikling og kvalitetsheving i barnehagen.


Kundevurderinger

ARKs anbefalinger

Det finnes ingen vurderinger av dette produktet. Skriv anmeldelse

Anbefalt


Tips en venn