Dialogspill som veiledningsmetode i barnrefleksjon og læring i grupper

Forfatter

Kort om boken

Det å kunne reflektere over sine egne handlinger og holdninger er et krav til oss som jobber i barnehage - vi skal kunne argumentere for hvorfor vi gjør som vi gjør holdninger? Hvordan kan hver enkelt i personalgruppen trekke veksler på hverandres p…
Fri frakt
408,-
510,-
Spar 102,-
Format/språk
Format
Forklaring av formater
  • Innbundet

    Bok med hardt omslag.

  • Pocket

    Heftet bok med mykt omslag.

  • Kartonert

    Bok med tykke, stive sider.

  • E-Bok

    Digitalt format. E-bok kan leses i ARK-appen eller på Kindle. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.

  • Nedlastbar lydbok

    Digitalt format. Nedlastbar lydbok kan lyttes til i ARK-appen. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.

  • Digikort lydbok

    Lydbok på digikort. Krever Digispiller.

  • Compact Disc

    Lydbok eller musikk på CD. Krever CD-spiller eller annen kompatibel avspiller.

  • Vinyl

    Vinylplate. Krever platespiller.

  • DVD

    DVD-film. Krever DVD-spiller eller annen kompatibel avspiller.

  • Blu-ray

    Blu-ray-film. Krever Blu-ray-spiller eller annen kompatibel avspiller.

    Om Dialogspill som veiledningsmetode i barn

    Det å kunne reflektere over sine egne handlinger og holdninger er et krav til oss som jobber i barnehage - vi skal kunne argumentere for hvorfor vi gjør som vi gjør holdninger? Hvordan kan hver enkelt i personalgruppen trekke veksler på hverandres perspektiver? Denne boken gir en innføring i dialogspill som veiledningsmetode. Hovedhensikten med dialogspillet er å øke refleksjonen til ansatte i barnehagen. Spillet består av et spillbrett og en rekke ferdiglagde påstander om barnehagehverdagen. Refleksjonene skapes ved at deltakerne på rundgang verbalt uttrykker sin mening om påstandene. Dette gir nye perspektiver på egne handlinger, og gjennom disse nye perspektivene oppstår det læring og utvikling hos deltakerne. Denne læringen og utviklingene er med på å oppdage potensialet som ligger latent i personalgruppen og er med på en kompetanseutvikling og kvalitetsheving i barnehagen.

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Gi din vurdering: 
    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2014
    Forlag
    Kommuneforl.
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788244621557
    Sider
    79

    Anbefalt

    Anbefalt