Hopp til hovedinnholdet

Den norske medieorden - posisjoner og privilegier

  • Pocket

  • 2009

  • Norsk, Bokmål

En analyse av den symbolske makt dagens norske medier produserer og reproduserer. Boken søker å gi en ny forståelse av medienes stilling, slik at man ser tydeligere hvilke typer makt som fremtrer i det som kalles «den norske medieorden»: det som skjer mellom mediene, mellom journalister, og mellom ulike symbolkretsløp i samfunnet. Både de ulike medietyper . bøker, aviser, radio, film, fjernsyn, Internett . og de enkelte medier trekkes inn i analysen.I tillegg til å gi en ny teoretisk innfallsvinkel for belysning av mediene går boken også nye veier når den analyserer i en viss bredde den økonomiske nyhetsjournalistikkens fremvekst i Norge . et viktig fenomen i pressens utvikling de seneste tiårene.

    Ikke tilgjengelig for Klikk&Hent

    På nettlager. Produseres på bestilling. 2-3 uker leveringstid.

    • Bytt i alle våre butikker
    • Klikk og hent

    Oppdag mer