Små skritt eller store sprang?om digitale tilstander i skolen

Kort om boken

Hva er grunnen til at utviklingen av den digitale teknologien i samfunnet og skolen går i utakt? Hva kommer det av at de fleste oppfatter at skolen og lærerne ikke klarer å benytte seg av de nye mediene på en produktiv måte? Kan det skyldes at digit…
Fri frakt
489,-
Format/språk
Format
Forklaring av formater

    Om Små skritt eller store sprang?

    Hva er grunnen til at utviklingen av den digitale teknologien i samfunnet og skolen går i utakt? Hva kommer det av at de fleste oppfatter at skolen og lærerne ikke klarer å benytte seg av de nye mediene på en produktiv måte? Kan det skyldes at digitale teknologier og medier møter en tradisjonsdyktig opplæringskultur som er forankret i århundrelange tradisjoner? Eller kan det være at umoden teknologi i skolen møter velprøvde pedagogiske løsninger? I boka Små skritt eller store sprang? Om digitale tilstander i skolen forsøker forfatterne å svare på noen av disse spørsmålene. I de ulike artiklene rettes blant annet søkelyset mot hva som foregår i samspillet mellom lærer og elev når de bruker digitale teknologier og medier til å løse konkrete arbeidsoppgaver, og hva slags kunnskaper som kommer ut av dette læringsarbeidet. Boka henvender seg til lærere, skoleledere, utdanningsforskere og studenter og ansatte i lærerutdanningen som ønsker å forstå et kunnskapsfelt som er i rask utvikling, og som vil ha stor påvirkningskraft på det profesjonelle lærerarbeidet i framtiden.

    « [...] Men oppsummert er dette en bok som rammer inn den virkeligheten den norske skolen i dag befinner seg i, når det gjelder forholdet til «dette nye» - som altså ikke er så nytt lenger. Derfor er dette en viktig bok, en slags begrunnet status. Men i en slik status ligger det også et startpunkt. Jeg opplever at boka gir gode føringer for hva som bør bli veien videre, og ikke minst: hvem som nå bør lede an på den veien!» Ulf Skauli, Bedre skole, 4. utgave 2012

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2012
    Forlag
    Cappelen Damm akademisk
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788202364380
    Sider
    304
    Emne
    Databehandling og informasjon, Læremidler, Undervisningsmetodikk
    Redigert av
    Hauge, Trond Eiliv, Lund, Andreas

    Anbefalt

    Anbefalt