Vurdering i yrkesfag - helhetlig yrkeskompetanse
Pocket
2025
Norsk, Bokmål
Yrkesopplæringen skal ta utgangspunkt i de kvalitetskravene vi stiller til godt faglig arbeid. Det nye kompetansebegrepet understreker dette.
I denne boka har vi beskrevet en vurderingspraksis som er basert på en slik opplæring.
Dette er tredje utgave av Vurdering i yrkesfag. Denne utgaven ser på refleksjon og kritisk tenkning i yrkesfag, og om hvordan vurderingen kan ta opp i seg at kompetansemålene i læreplanene skal tolkes i henhold til teksten OM FAGET. Teksten OM FAGET handler i mange fag blant annet om bærekraftig utvikling, helse, miljø og sikkerhet og medvirkning.
Innhold Forord Innledning Helhetlig yrkeskompetanse Vurdering som grunnlag for motivasjon Utfordringer knyttet til vurdering i Vg1 og brede Vg2 Hva er vurdering? – oversikt Hvordan gjøre vurderingsarbeid i praksis?
Standpunktvurdering Eksamen, fag- og svenneprøver Vurdering av skolens og bedriftens opplæringsvirksomhet Sentrale begreper i vurderingsarbeidet – ordliste Boka er skrevet for lærere og instruktører i fag- og yrkesopplæringen og er aktuelt både for skoler og bedrifter. Den er også relevant for studenter ved lærerutdanningene, spesielt yrkesfaglærerutdanningen (YFL) og praktisk-pedagogisk utdanning for yrkesfag (PPUY).
Kan bestilles til 148 butikker
På nettlager. Sendes normalt innen en uke.
- Bytt i alle våre butikker
- Klikk og hent