Hopp til hovedinnholdet

Forstå - god kommunikasjon for folk i førstelinjen

  • Pocket

  • 2015

  • Norsk, Bokmål

I møter mellom hjelpere og hjelpetrengende mennesker er god kommunikasjon helt nødvendig. Mennesker som har behov for hjelp fra andre, er sårbare. Det er krevende å være avhengig av andre, med alt det innebærer av kontrolltap, frykt og opplevelse av hjelpeløshet. Å gi noen følelsen av å bli møtt og sett handler om å kunne kommunisere.
Alle som arbeider som hjelpere, det være seg hjelpe-, støtte- og servicepersonell innen helse- og sosialtjenesten, politiet, fengselsansatte eller NAV-ansatte, bør derfor ha gode kommunikasjonsferdigheter.
Forstå gir en kortfattet og praktisk innføring i kommunikasjon for dem som arbeider i førstelinjen. Boken gir også oversikt over de vanligste psykiske helseutfordringene, slik at hjelpepersonell kan være bedre forberedt i møte med hjelpetrengende mennesker.
Anne Kristine Bergem er spesialist i psykiatri med lang erfaring fra psykisk helsevern. Hun er utdannet gruppeterapeut og har en videreutdanning i voldsrisikovurdering og -håndtering. For tiden er hun fagrådgiver i BarnsBeste og i Rådet for psykisk helse. Hun har sitt eget foretak innen rådgivning, veiledning og formidling.
Bergem har skrevet fagbarnebøkene Pappa'n min er syk i tankene sine og Da pappa fikk kreft, begge på Fagbokforlaget. Hun har også vært bidragsyter i flere bøker.

Kan bestilles til 147 butikker

På nettlager (sendes normalt innen en uke)

  • Bytt i alle våre butikker
  • Klikk og hent

Oppdag mer

Lignende bøker

Utvalgte bøker

Recently viewed