Men hvordan gjør vi det?

tilpasset opplæring i videregående skole

Men hvordan gjør vi det?
Pris
419,-
Pocket

KLIKK&HENT

- i din ARK-butikk!

Klikk&Hent denne varen
Klikk&Hent flere varer samtidig
Vi sender deg en SMS når varen er klar til henting. Du betaler i butikken når du henter varen.
Legg inn mobilnummer
Legg varene du ønsker i handlekurven. Fra handlekurven velger du Klikk&Hent som leveringsmetode.

NETTBESTILLING

- hjemlevering eller Klikk&Hent flere varer

Sendes normalt fra oss i løpet av 2-3 virkedager

Fri frakt på kjøp over 249,-

VIPPS

- kjøp raskt og enkelt!

Vipps

Kjøp med Vipps – varen leveres hjem til deg.

Lagerstatus Sendes normalt fra oss i løpet av 2-3 virkedager
Format Pocket
Utgivelsesår 2014
Forlag Cappelen akademisk
Språk Bokmål
ISBN 9788202470968
Sider 244
Emne Undervisningsmetodikk; Videregående skoler

Om Men hvordan gjør vi det?

Dette er en praksisnær, realistisk og mulighetsorientert bok. Den er ment som en hjelp til å realisere kravet om tilpasset opplæring i videregående skole. Boken er et svar på spørsmål som ofte stilles i skolen. Hva betyr tilpasset opplæring i praksis? Hvordan gjør vi det? Læreres egne fortellinger står sentralt; hvordan de forstår tilpasset opplæring, hvorfor vi har et slikt prinsipp i norsk skole og hvilke utfordringer byr dette prinsippet på? Lærerne forteller også om hvordan de jobber for å tilpasse opplæringen. Med dette som bakteppe beskrives ulike muligheter til å tilpasse opplæringen innenfor skolens eksisterende rammer. Boken tar opp viktige deler av lærerrollen og beskriver en rekke metodiske tilnærminger som egner seg til å tilpasse opplæringen i videregående skole. Dette inkluderer også arbeid med vurdering og tilbakemelding. De praktiske eksemplene er viet mye plass, samtidig som boken har en teoretisk forankring og er empirisk basert. Gjennom boken tegnes det et bilde av tilpasset opplæring som viktig og krevende, mulig og givende. Hilde Larsen Damsgaard er dosent på Høgskolen i Telemark der hun leder et masterstudium og jobber med både forskning, undervisning og veiledning. Hun har også jobbet med skoleutviklingsprosjekter og som lærer og mellomleder i grunnskolen. Tidligere har hun blant annet gitt ut bøkene. Med åpne øyne - observasjon og tiltak i skolens arbeid med problematferd, Når hver time teller - muligheter og utfordringer i en profesjonell skole og Den profesjonelle lærer. Cecilie Isaksen Eftedal jobber med FYR-prosjektet som er en nasjonal satsing for å få flere elever til å fullføre og bestå videregående skole. Hun er også involvert i et prosjekt i regi av Nasjonal digital læringsarena (NDLA) som handler om å dele læringsressurser på nett. Tidligere har hun jobbet med utvikling av læremidler og som lærer i grunnskolen og videregående skole. Arbeidet med denne boken har foregått i regi av Høgskolen i Telemark.


Kundevurderinger

ARKs anbefalinger

Det finnes ingen vurderinger av dette produktet. Skriv anmeldelse

Anbefalt


Tips en venn