Minus meg

Midt i et stup stopper Lindas hjerte. Den mystiske Njål får det i gang igjen, men det viser seg at Linda er uhelbredelig syk. Hun må få et nytt hjerte i løpet av kort tid, ellers vil hun dø. Linda er opprørt og sint, og når Njål dukker opp igjen og …

Format/språk (3 forskjellige)
E-Bok
Nedlastbar lydbok
Forklaring av formater
  • Innbundet

Bok med hardt omslag.

• Pocket

Heftet bok med mykt omslag.

• Kartonert

Bok med tykke, stive sider.

• E-Bok

Digitalt format. E-bok kan leses i ARK-appen eller på Kindle. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.

• Nedlastbar lydbok

Digitalt format. Nedlastbar lydbok kan lyttes til i ARK-appen. Bøkene kan også lastes ned fra Din side.

• Digikort lydbok

Lydbok på digikort. Krever Digispiller.

• Compact Disc

Lydbok eller musikk på CD. Krever CD-spiller eller annen kompatibel avspiller.

• Vinyl

Vinylplate. Krever platespiller.

• DVD

DVD-film. Krever DVD-spiller eller annen kompatibel avspiller.

• Blu-ray

Blu-ray-film. Krever Blu-ray-spiller eller annen kompatibel avspiller.

Fri frakt - på kjøp over 249,-
   Alltid bytterett - Norges beste. Bytt uten kvittering.

Om Minus meg

Midt i et stup stopper Lindas hjerte. Den mystiske Njål får det i gang igjen, men det viser seg at Linda er uhelbredelig syk. Hun må få et nytt hjerte i løpet av kort tid, ellers vil hun dø. Linda er opprørt og sint, og når Njål dukker opp igjen og overtaler henne til å virkelig leve den tiden hun har igjen, skjønner hun at hun må ordne opp i en del ting. Ikke bare må hun gjennomføre det hun og Kima har planlagt, hun må også ordne opp med Rune, som hun kanskje ikke har vært helt grei mot. Men ingenting blir som hun trodde, og når hun endelig når målet, endrer alt seg. Plutselig er det er helt annen historie vi får høre. Ingelin Røssland har skrevet en rekke kritikerroste romaner, blant annet Handgranateple (2006), som vant Uprisen. Minus meg er Ingelin Røsslands første roman på bokmål.

"Med «Minus meg» minner Ingelin Røssland [...] om hvor dyrebart livet virkelig er [...] Forunderlig mange aspekter ved døden har fått plass på disse 270 sidene." Guri Fjeldberg, Bergens Tidende "Røssland skriver uvanlig godt. Vi trekkes umiddelbart med når hun introduserer Linda, snart tretten, der hun sitter på trikken. [...] Hvilken tvist Røssland skal ta for å få historien til å gå opp, er en del av spenningen. [...] det som virkelig gjør inntrykk i romanen er tenåringens opplevelse av hvordan folk forandrer seg når de vet hun skal dø." Maya Troberg Djuve, Dagbladet "Ingelin Røssland har aldri vært skyggeredd som ungdomsbok-forfatter. Hun har tidligere sveipet innom mangt et tabu, og tatt ungdommelige følelser på alvor. [...] Tysnes-jenta Røssland skriver på bokmål, men lar Lindas far få beholde sin dialekt. Et morsomt grep som funker språklig sett" Trine Styve Varlo, Haugesunds avis A touch of the supernatural softens this tragic story from an awardwinning Norwegian Author. SF, Financial Times The book's voice is its strongest asset: Linda's reactions to her situation ring true, and as the book addresses themes of life and culpability with wisdom and humor, philosophical lines intertwine easily with moments of intense emotions. Publishers Weekly

2011
    Cappelen Damm
    9788202362119