Hopp til hovedinnholdet

Perspektiver på markedsføring av reiseliv

  • Pocket

  • 2005

  • Norsk, Bokmål

Boken har en teoretisk forankring i det tradisjonelle markedsføringsfaget, som forklares med empiri fra reiselivsfagfeltet. Den tar for seg emner som forbrukeratferd, segmentering og målgrupper, virkemidler og markedsundersøkelser i reiselivsbransjen, og belyser emner som merkevarebygging, informasjonsteknologi og relasjonsmarkedsføring. Boken passer både for studenter som studerer reiselivs- og markedsføringsfag på høgskole- og universitetsnivå, og for ansatte i reiselivsnæringen. Gjennom bidrag fra flere personer i det reiselivsfaglige miljøet blir markedsføring av reiseliv belyst fra ulike perspektiver. Bidragsyterne i boken er Birgit Abelsen, Levent Altinay, Peter Björk, Trond Blindheim, Erik Dalen, Graham M.S. Dann, Marit Engen, Evert Gummesson, Szilvia Gyimóthy, Leif E. Hem, Nina M. Iversen, Øystein Jensen, Herbjørn Nysveen, Ragnar Prestholdt, Stein Erik Selfors, Sander Sværi og Bård Tronvoll. Bokens redaktører er Kristen Albert Ellingsen som er førstelektor i reiselivs- og serviceledelsesfag ved Høgskolen i Finnmark og Mehmet Mehmetoglu som er professor ved Høgskolen i Finnmark og professor II ved Høgskolen i Harstad.

Tilgjengelig i 1 butikk

På nettlager (sendes innen 2-3 virkedager)

  • Bytt i alle våre butikker
  • Klikk og hent

Oppdag mer

Lignende bøker

Utvalgte bøker

Recently viewed