Faglig kunnskap i skole og lærerutdannin

nordiske bidrag til samfunnsfag- og historiedidaktikk

Faglig kunnskap i skole og lærerutdannin
Pris
329,-
Pocket

KLIKK&HENT

- i din ARK-butikk!

Klikk&Hent denne varen
Klikk&Hent flere varer samtidig
Vi sender deg en SMS når varen er klar til henting. Du betaler i butikken når du henter varen.
Legg inn mobilnummer
Legg varene du ønsker i handlekurven. Fra handlekurven velger du Klikk&Hent som leveringsmetode.

NETTBESTILLING

- hjemlevering eller Klikk&Hent flere varer

På lager. Sendes normalt fra oss i løpet av 1-2 virkedager

Fri frakt på kjøp over 249,-

VIPPS

- kjøp raskt og enkelt!

Vipps

Kjøp med Vipps – varen leveres hjem til deg.

Lagerstatus På lager. Sendes normalt fra oss i løpet av 1-2 virkedager
Format Pocket
Utgivelsesår 2014
Redaktør Kvande, Lise
Forlag Fagbokforl.
Språk Flerspråklig
ISBN 9788232104048
Sider 240
Se flere detaljer  

Om Faglig kunnskap i skole og lærerutdannin

I dagens samfunn er samfunnsfaget i skolen viktigere enn noensinne. Nasjonale så vel som globale utfordringer kan ikke løses uten at kommende generasjoner har kunnskaper og ferdigheter til å kunne engasjere seg i dem. Å oppdra kommende generasjoner i tråd med sentrale medborgerskapsidealer, som evne til kritisk tenkning, tolkning av aktuelle samfunnsforhold og å forstå seg selv som sosiale og politiske subjekter, er i stor grad samfunnsfaglærernes ansvar. Det er nok å lese nasjonale læreplaner for å se at samfunnsfagene, både som et fellesemne og i de enkelte fag, er komplekse, mangetydige og utfordrende. Disse utfordringene er viktige for den enkelte lærer, for lærerutdanningene og for skolemyndighetene i de enkelte land. Denne boken presenterer ny samfunnsfag- og historiedidaktisk kunnskap om alle disse tre nivåene. Utgangspunktet er fagdidaktikkens grunnspørsmål: Hva bør fagets innhold være? Med andre ord: Hva slags type kunnskaper og ferdigheter bør faget prioritere å formidle? Hvorfor er faget viktig i dagens utdanningsløp hvilke funksjoner har det og kan det ha? Og hvordan kan man formidle kunnskaper på en måte som gir elever og studenter best mulig læringsutbytte? Sentrale forskere fra Norden har bidratt med artikler som viser spennvidden i samfunnsfagets utfordringer: fra læreplanarbeid til klasseundervisning i de respektive land, men som også diskuterer mulige løsninger på utfordringene som finnes. Boken inneholder 11 tekster av teoretisk, metodisk, empirisk og normativ art som hver for seg og til sammen gir nye innsikter i samfunnsfagenes problemstillinger, status og funksjoner i dagens samfunn.


Kundevurderinger

ARKs anbefalinger

Det finnes ingen vurderinger av dette produktet. Skriv anmeldelse

Anbefalt


Tips en venn