Krig og katastrofer i media

Krig og katastrofer i media

de unges møte med brutale nyheter

Fast lavpris
263,-
Veil. pris 329,- Spar 66,-
Pocket

KLIKK&HENT

- i din ARK-butikk!

×

Spar tid og frakt med KLIKK&HENT!

Når du bruker KLIKK&HENT, kan du hente varene dine i en av våre butikker etter en time. Du slipper å betale frakt og får varene dine med en gang til den samme lave prisen som på nett.

Slik bestiller du

Legg inn mobilnummer og trykk på OK-knappen. Fra du får bekreftelse på SMS, vil varen bli holdt av i to dager til aktuell nettpris. Du betaler i butikken når du henter varen.

Reserver i butikk. Hent når det passer innen 48 timer.

NETTBESTILLING

- få varen levert rett hjem!

Sendes normalt fra oss i løpet av 2-3 virkedager

Fri frakt på kjøp over 249,-
Skriv anmeldelse
Lagerstatus Sendes normalt fra oss i løpet av 2-3 virkedager
Format Pocket
Utgivelsesår 2017
Forlag Fagbokforl.
Språk Bokmål
ISBN 9788245020779
Sider 161

Om Krig og katastrofer i media

Krigs- og katastrofenyheter dominerer ofte nyhetsbildet, og voldsbildene i mediene er blitt mer brutale. Barn og unge i vår tid er den første generasjonen som vokser opp med så sterke visuelle inntrykk og en så massiv informasjonstilgang døgnet rundt. Men det finnes lite medieforskning om hvordan barn og unge opplever katastrofenyheter. Vi trenger kunnskap om dette for å kunne sørge for at de får nødvendig undervisning og har et godt nok støtteapparat rundt seg. I denne boken forteller norske ungdommer om hvordan de opplever katastrofenyheter. Blant nyhetssakene som blir diskutert, er terrorangrepet i USA 11. september 2001, tsunamien i Sørøst- Asia julen 2004, terroren i Norge 22. juli 2011 og den pågående flyktningkrisen i Midtøsten og Europa. Medieundervisning med utgangspunkt i barn og unges medieopplevelser kan bidra til at de blir mer bevisste, reflekterte og kompetente mediebrukere. Det vil gi bedre forutsetninger for mestring, og med mer kunnskap vil de være mer motstandsdyktige mot uønsket påvirkning. Soilikki Vettenranta er professor i mediepedagogikk ved NTNU. Hun skrev sin doktorgrad om krise- og katastrofekommunikasjon i forbindelse med Tsjernobyl-ulykken i 1986. Hun er også utdannet fjernsynsjournalist. Daniel Schofield er førsteamanuensis ved NTNU. Han har doktorgrad i mediepedagogikk, og han har arbeidet som lærer i medier og kommunikasjon i videregående skole. Hans bidrag i boken handler om hvordan ungdom takler katastrofenyheter gjennom sosiale medier.


Kundevurderinger

ARKs anbefalinger

Det finnes ingen vurderinger av dette produktet. Skriv anmeldelse
Det finnes ingen vurderinger av dette produktet.

Tips en venn