Mot til å være barnehagelærer

Mot til å være barnehagelærer

verdier som omdreiningspunkt

Fast lavpris
239,-
Veil. pris 299,- Spar 60,-
Pocket

KLIKK&HENT

- i din ARK-butikk!

×

Spar tid og frakt med KLIKK&HENT!

Når du bruker KLIKK&HENT, kan du hente varene dine i en av våre butikker etter en time. Du slipper å betale frakt og får varene dine med en gang til den samme lave prisen som på nett.

Slik bestiller du

Legg inn mobilnummer og trykk på OK-knappen. Fra du får bekreftelse på SMS, vil varen bli holdt av i to dager til aktuell nettpris. Du betaler i butikken når du henter varen.

Reserver i butikk. Hent når det passer innen 48 timer.

NETTBESTILLING

- få varen levert rett hjem!

På lager. Sendes normalt fra oss i løpet av 1-2 virkedager

Fri frakt på kjøp over 249,-
Skriv anmeldelse
Lagerstatus På lager. Sendes normalt fra oss i løpet av 1-2 virkedager
Format Pocket
Utgivelsesår 2017
Redaktør Sagberg, Sturla
Forlag Fagbokforl.
Språk Bokmål
ISBN 9788245019339
Sider 229
Emne Barnehagepedagogikk; Yrkesetikk
Redigert av Sagberg, Sturla
Se flere detaljer  

Om Mot til å være barnehagelærer

Verdier og verdiformidling er blitt viktige ord innenfor lærerutdanning de senere årene, og begrepene kan synes å ha en brobyggende funksjon i et samfunn med økende kulturelt og religiøst mangfold. Men hvordan kan de få den funksjonen, og hvordan kan man utvikle et språk for å gi verdiene betydning og gi mot til å formidle dem? Denne boken drøfter dette i åtte artikler der hver artikkel har litt ulik synsvinkel: Hvordan kommer verdisyn til uttrykk i vår tid med økende religiøst og kulturelt mangfold? Fins noe vi kan kalle norske verdier? Verdibasert ledelse er blitt et begrep - men hvilke verdier preger godt lederskap? Når noen føler at de opererer i et etisk og verdimessig ingenmannsland, hvordan kan de erobre dette ingenmannslandet og utvikle etisk kompetanse? Kanskje kan dette skje gjennom å utforske tradisjoner ved de ulike religiøse og kulturelle høytidene? En annen synsvinkel er forsøk på å samtale med barn om det som oppleves som vanskeligst, nemlig dødens gåte. Eller å gå inn i spørsmålet om hva vennskap er, hvordan vennskap kan brytes, og hvordan verdien tilgivelse kan skape ny helhet. Den siste artikkelen ser på verdier i en idéhistorisk sammenheng som så kobles til et aktuelt forskningsprosjekt om praksislæreres syn på verdier. Prosjektet er ett eksempel på forskning som viser hvor viktig verdien mot er som en motsats til frykt. Boken er resultat av et samarbeid mellom ansatte ved Dronning Mauds Minne Høgskole (DMMH) og Nord Universitet (tidligere Høgskolen i Nord-Trøndelag). Målgruppen er barnehagelærere, barnehagelærerstudenter og enhver som er opptatt av å gi barn moralsk og kulturell kompetanse. Forfatterne fra Nord Universitet er professor Idar Kjølsvik og universitetslektorene Kathrine Moen og Tryggve Andreassen. Fra DMMH skriver professor Sturla Sagberg, høgskolelektorene Sølvi-Ann Fætten og Marit Hallset Svare, førstelektor Sissel Mørreaunet og førsteamanuensis Svein Sando. Sturla Sagberg har ledet prosjektet og redigert det endelige resultatet.


Kundevurderinger

ARKs anbefalinger

Det finnes ingen vurderinger av dette produktet. Skriv anmeldelse
Det finnes ingen vurderinger av dette produktet.

Tips en venn