Skolen vår!

Spar {0}
Spar {0} som ARK-VENN
{0} til nettpris
med Klikk&Hent
Format/språk
   Klikk og hent - få varen innen 1 time*
   90 dagers åpent kjøp.
* Gjelder varer på lager i butikk

Kort om boken

Å oppleve tilhørighet er grunnleggende for at elevene skal kunne vokse og utvikle seg i skolen. Uten tilhørighet - ingen læring. I denne boka presenteres nyere forskning på hvordan skoler arbeider og samarbeider med eksterne systemer for at ulike gr…

Oppdag mer

Velg tagger...

    Om Skolen vår!

    Å oppleve tilhørighet er grunnleggende for at elevene skal kunne vokse og utvikle seg i skolen. Uten tilhørighet - ingen læring. I denne boka presenteres nyere forskning på hvordan skoler arbeider og samarbeider med eksterne systemer for at ulike grupper av elever skal oppleve tilhørighet. Forskningen i boka tar utgangspunkt i elever som har behov for særskilt tilrettelegging og får spesialundervisning, men den har også med forskning fra flereandre områder som mobbing og læringsmiljø hvordan skoler kan skape tilhørighet for elever med flerkulturell bakgrunn ekstra flinke elever lærernes utfordringer med å mestre et mangfoldig klasserom skolers arbeid med å kartlegge elevenes læringsmiljø Alle bidragene i boka springer ut fra ulike forskningsmiljøer som ofte omtales samlet som «instituttsektoren», og er med på å vise fram instituttsektoren i Norge sin unike posisjon som kunnskapsgrunnlag for utviklingen av skolen. Med boka ønsker forfatterne å bidra til økt kunnskap om skolenes arbeid med å skape tilhørighet for ulike elevgrupper, og dermed bidra til en forskningsinformert debatt om skolers mangfoldige arbeid med tilhørighet.

    Kundevurderinger

    Totalvurdering: 

    Gi din vurdering: 
    Totalvurdering: 

    Detaljer

    Format
    Pocket
    Utgivelsesår
    2019
    Forlag
    Gyldendal
    Språk
    Bokmål
    ISBN
    9788205495975
    Sider
    254
    Høyde
    218
    Bredde
    156
    Vekt
    433
    Redigert av
    Wendelborg, Christian , Caspersen, Joakim

    Nettleseren din er utdatert

    Mye funksjonalitet på ark.no støttes ikke lenger i Internet Explorer. Vennligst bruk en nyere nettleser.